W tym tygodniu wystartowała nowa kampania wizerunkowa Botanica by Air Wick i WWF, w ramach której marka z portfolio Reckitt będzie działać na rzecz ochrony łąk kwietnych. Za stworzenie strategii, przygotowanie i realizację koncepcji kreatywnej odpowiada agencja Havas Warsaw. Kampania obejmuje komunikację w Internecie.
W kampanii postanowiono zwrócić uwagę konsumentów na problem związany ze spadkiem różnorodności biologicznej, przejawiający się olbrzymią ilością zagrożonych gatunków roślin i zwierząt w Polsce. W kreacji przedstawiono również gatunki, które już bezpowrotnie wyginęły. Rozwiązaniem tego problemu jest m.in. ochrona łąk, gdyż jedna łąka może być domem dla nawet 300 gatunków roślin i zwierząt. Botanica by Air Wick przy wsparciu WWF planuje stworzyć obszary chronione, aby podarować łąki naturze na zawsze i w ten sposób przyczynić się do ochrony bioróżnorodności.
Botanica wspiera finansowo WWF w działaniach na rzecz ochrony i odbudowy kluczowych siedlisk łąkowych na całym świecie. W Polsce Botanica by Air Wick przeznaczy 500 tys. zł rocznie na projekt ochrony łąk kwietnych. Współpraca potrwa 3 lata.
Zobacz również
– Jeśli myślimy o ochronie gatunków, to najczęściej mamy przed oczami lasy albo oceany i duże ssaki. Ale to przecież tylko niewielki obraz bioróżnorodności. Botanica by Air Wick próbuje zwrócić uwagę, że równie ważnym ekosystemem są łąki, o których rzadko myślimy w kontekście ochrony bogactwa natury. Tymczasem na jednej łące może żyć aż 300 różnych gatunków roślin i zwierząt. Kampania to ważny element edukacji poszerzający wiedzę i świadomość na temat bioróżnorodności – mówi Jan Barański, senior strategic planner w Havas Warsaw.