Sprawę postanowił nagłośnić portal The Intercept, który dowiedział się o szokujących działaniach TikToka dzięki byłemu pracownikowi firmy ByteDance. W dokumentach, które Brazylijczyk dostarczył redakcji, rozpisana została strategia kryzysowa związana z ubiegłorocznym samobójstwem nastolatka.
Młody użytkownik aplikacji popełnił bowiem samobójstwo 21 lutego 2019 roku około godziny 15:23. Wideo transmitował na swoim kanale na TikToku, które w tamtym momencie oglądało 280 osób. Kilkunastu użytkowników postanowiło natychmiast powiadomić przedstawicieli tamtejszego oddziału platformy, lecz mimo to transmisję na żywo można było oglądać jeszcze przez około 1,5h.
Zobacz również
Jak podaje portal The Intercept, firma dowiedziała się o samobójstwie około godziny 17:00, lecz pierwszą czynnością, jaką wykonała było przygotowanie planu działania kryzysowego, aby tragedia nie zaszkodziła wizerunkowi portalu.
Przedstawiciele brazylijskiego oddziału TikToka nakazali też swoim pracownikom monitorowanie sytuacji w internecie i ewentualne zapobieganie rozprzestrzenianiu się nagrania w innych mediach społecznościowych.
Dopiero po kilku godzinach o zdarzeniu została powiadomiona policja.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Brazylijski oddział TikToka nie odpowiedział na pytania redakcji The Intercept dotyczące szokujących działań. Przedstawiciele firmy opublikowali jedynie krótkie oświadczenie, w którym potwierdzili, że około rok temu z TikToka usunięto materiał związany z samobójstwem, a także zostały w związku z tym powiadomione lokalne władze.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Z myślą o bezpieczeństwie osób korzystających z platform Facebooka, firma od 2006 roku aktywnie współpracuje z ekspertami z całego świata, stawiając czoła problematyce samobójstw i samookaleczeń. Z okazji ubiegłorocznego Światowego Dnia Zapobiegania Samobójstwom firma podsumowała swoje wysiłki w tym obszarze.