24 marca br. informowaliśmy o nietypowej akcji brazylijskiego oddziału sieci McDonald’s, w ramach której marka tymczasowo rozdzieliła dwa złote łuki w swoim logotypie. W ten sposób firma zachęcała swoich klientów do zachowania dystansu między ludźmi podczas panującej epidemii. I choć wiele osób pochwaliło sieć za kreatywną kampanię, większości jednak się ona nie spodobała.
Zobacz również
Internauci bowiem zarzucili sieci, że wykorzystuje pandemię koronawirusa do promocji swoich usług, zamiast – tak, jak wiele innych marek – na przykład wesprzeć służbę zdrowia, przekazując datek lub chociażby darmowe posiłki personelowi medycznemu.
W związku z falą krytyki, jaka zalała markę, sieć McDonald’s w oficjalnym oświadczeniu przeprosiła swoich klientów i poinformowała o wycofaniu kampanii.
Co ciekawe, wiele innych popularnych marek postanowiło w podobny sposób zwrócić uwagę społeczeństwa na konieczność zachowania dystansu społecznego w czasach koronawirusa – m.in. Volkswagen, Burger King oraz Coca-Cola.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W związku z rozprzestrzeniającą się epidemią koronawirusa marka KFC postanowiła wycofać swoją reklamę pod hasłem „Palce lizać”, która mogłaby zostać źle odebrana w obecnej sytuacji. Kampanię, która promowała relacje międzyludzkie, wstrzymała także firma Hershey.