Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Brazylijski oddział McDonald’s w ogniu krytyki za reklamę o koronawirusie

Brazylijski oddział McDonald’s w ogniu krytyki za reklamę o koronawirusie
Brazylijski oddział McDonald’s został skrytykowany za swoją reklamę, za pomocą której sieć zwracała uwagę na to, jak ważne jest zachowywanie dystansu społecznego w związku z pandemią koronawirusa. Marka przeprosiła swoich klientów i wycofała kampanię.
O autorze
1 min czytania 2020-03-27

24 marca br. informowaliśmy o nietypowej akcji brazylijskiego oddziału sieci McDonald’s, w ramach której marka tymczasowo rozdzieliła dwa złote łuki w swoim logotypie. W ten sposób firma zachęcała swoich klientów do zachowania dystansu między ludźmi podczas panującej epidemii. I choć wiele osób pochwaliło sieć za kreatywną kampanię, większości jednak się ona nie spodobała.

Internauci bowiem zarzucili sieci, że wykorzystuje pandemię koronawirusa do promocji swoich usług, zamiast – tak, jak wiele innych marek – na przykład wesprzeć służbę zdrowia, przekazując datek lub chociażby darmowe posiłki personelowi medycznemu. 

W związku z falą krytyki, jaka zalała markę, sieć McDonald’s w oficjalnym oświadczeniu przeprosiła swoich klientów i poinformowała o wycofaniu kampanii.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Co ciekawe, wiele innych popularnych marek postanowiło w podobny sposób zwrócić uwagę społeczeństwa na konieczność zachowania dystansu społecznego w czasach koronawirusa – m.in. Volkswagen, Burger King oraz Coca-Cola.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W związku z rozprzestrzeniającą się epidemią koronawirusa marka KFC postanowiła wycofać swoją reklamę pod hasłem „Palce lizać”, która mogłaby zostać źle odebrana w obecnej sytuacji. Kampanię, która promowała relacje międzyludzkie, wstrzymała także firma Hershey.