240 litrów farby, 1 400 godzin, 13 artystów oraz jedna wspólna idea browaru oraz gminy Namysłów, tyle trzeba było, aby zwykłą szarą ścianę przemienić w malarskie arcydzieło. Mural ozdobił ścianę przy skwerze Profesora Leszka Kuberskiego vis a vis siedziby Browaru Namysłów. Powstał dzięki współpracy regionalnego browaru z władzami miasta. Mural przedstawia średniowieczne targowisko, podczas którego król Kazimierz Wielki zawarł z Karolem IV Luksemburskim pokój namysłowski.
– Chcieliśmy wnieść odrobinę radości, kolorów w codzienność mieszkańców Namysłowa i tak zrodził się pomysł na mural. Namysłów to miasto o bogatej historii i browarniczych tradycjach, więc co do tematyki muralu, byliśmy zgodni – mówi Czesław Wojciech Szczepaniak, Prezes Zarządu Browaru Namysłów.
Zobacz również
Wielkoformatowe malowidło zachwyca dbałością o detale, obraz jest przestrzenny, targowisko aż kipi od gwaru kupców i lokalnych rzemieślników. W ostrołukowym oknie wieży, za kratami widać głowę Andrzeja Pentrewo, fałszerza monet oczekującego na karę ścięcia wykonaną na rynku w Namysłowie. Widoczna w oknie dziewczyna to Ludmiła Tobarskin, która zasłynęła w historii Namysłowa burzliwym związkiem z komendantem zamku Maltzem, również straconym. Nie zabrakło również elementów podań i legend. Nad miastem góruje smok, bohater legendy Smogorzowskiej według której swoją nazwę Namysłów zawdzięcza uciekającym przed krwiożerczym gadem mieszkańcom okolic, którzy w Namysłowie obmyślali strategię walki z potworem.
Twórcami muralu są artyści z grupy Murall.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Marka Medicine w ramach promocji kolekcji odzieży Street Art stworzonej we współpracy z dwiema artystkami – Natalią Rak i Beatą Śliwińską Barrakuz, zaprezentowała brawne murale w Krakowie i Warszawie.
PS2
Netflix został partnerem tegorocznego Marszu Równości i Poznań Pride Week. Na jednej z kamienic w centrum miasta powstał tęczowy mural z bohaterką serialu „Orange Is the New Black”.
PS3
W 2016 roku na warszawskim Placu Zawiszy można było oglądać mural marki Victorinox. To pierwszy na świecie mural szwajcarskiego producenta kultowych scyzoryków Swiss Army Knife.
PS4
Marka GARDENA postawiła w tym roku na niecodzienną formę promocji swoich produktów. W Warszawie oraz Wrocławiu powstały murale promujące ogrody wertykalne oraz inteligentny system do zarządzania ogrodu dostępne w ofercie firmy.