Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Brussels Airlines zaprezentował nowe logo, które wygląda prawie jak logo Gazeta.pl

Brussels Airlines zaprezentował nowe logo, które wygląda prawie jak logo Gazeta.pl
Belgijskie linie lotnicze Brussels Airlines poinformowały o rebrandingu firmy, na co natychmiast zareagowała Gazeta.pl. Okazuje się, że nowe logo do złudzenia przypomina znak, którym od lat posługuje się portal należący do spółki Agora.
O autorze
1 min czytania 2021-11-19

Brussels Airlines w krótkim spocie promocyjnym zamieścił informację o rebrandingu i nowych usługach świadczonych na pokładzie swoich samolotów. W reklamie pojawiło się nowe oficjalne logo firmy.

– Dzięki nowej tożsamości marki chcemy zaznaczyć początek naszego nowego rozdziału, który koncentruje się na doświadczeniu klienta, niezawodności i zrównoważonym rozwoju. Nie możemy się doczekać, kiedy powitamy Cię na pokładzie samolotu w naszych nowych barwach. Jedno jest pewne: jesteś w dobrym towarzystwie – czytamy w mediach społecznościowych linii lotniczych.

Nowe logo Brussels Airlines składa się z dziewięciu czerwonych kropek różnej wielkości ułożonych w trzech kolumnach tworzących kwadrat. Na rebranding linii lotniczych zareagował portal gazeta.pl, ponieważ w używanym od 2015 roku logo firmy również widnieją niemal identyczne figury ułożone w  podobnej konfiguracji.

Agora poinformowała, że analizuje całą sprawę pod kątem prawnym, a w międzyczasie portal postanowił zareagować na zaistniałą sytuację, zamieszczając kilka komentarzy pod postem Brussels Airlines na Facebooku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Cześć, Brussels Airlines! Podoba nam się Wasze nowe logo, wielkie umysły myślą podobnie!:) Jesteśmy pewni, że właściciele naszych firm nad tym popracują, ale ponieważ jesteśmy jakimś #LogoTwins, poznajmy się. Zaczniemy: jesteśmy Gazeta.pl, 20-letni polski portal informacyjny z milionami czytelników. Widzimy, że zajmujecie się samolotami czy coś? – skomentował portal Gazeta.pl.

Gazeta.pl w pierwszej kolejności postanowiła „opowiedzieć o sobie” belgijskiej firmie, zamieszczając w trzech wpisach informacje o swoich osiągnięciach. Polski portal wymienił m.in. wyróżnienie w konkursie Global Media Awards, działania na rzecz społeczności LGBT+, zaangażowanie na rzecz edukacji dotyczącej zmian klimatu czy też wyróżnienie w festiwalu Cannes Lions. Portal zaapelował również o wsparcie akcji Stowarzyszenia Miłość nie wyklucza. Dotąd Brussels Airlines odpowiedziały jedynie żartobliwym komentarzem w postaci GIF-a. Jak rozwinie się sytuacja potencjalnego plagiatu? Na oficjalne informacje musimy jeszcze poczekać.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Ekipa Friza kilka razy stanęła w ogniu krytyki, otrzymując oskarżenia o kradzież logo autorstwa francuskiego artysty oraz grafiki marki Vetements.

PS 2
Chanel przegrało z firmą Huawei Technologies spór dotyczący logotypu marki technologicznej, który miał być użyty na sprzęcie komputerowym.

PS 3
Apple złożył wniosek do sądu przeciwko spółce Prepear. Firma nie wyrażała zgody na to, aby inna firma miała w swoim logo gruszkę.