Według danych Policji z 2023 roku w Polsce aż 77 832 osób doświadczyło przemocy domowej. Do tej zatrważającej liczby dochodzą jeszcze przypadki agresji, która może nas spotkać również w innych okolicznościach, a wiele przypadków pozostaje niezgłoszonych. W celu wsparcia osób doświadczających przemocy lub które są jej świadkami powstała Antyprzemocowa Linia Pomocy, czyli przestrzeń, gdzie można anonimowo i bezpiecznie porozmawiać z wykwalifikowanymi osobami eksperckimi z różnych dziedzin – psychologii, seksuologii, edukacji oraz psychoterapii.
– OSHEE od dawna angażuje się w różne inicjatywy społeczne, w ramach których troszczymy się o dobrostan, szczególnie najmłodszych. Nasza Fundacja OSHEE we współpracy ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie działa na rzecz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, poprzez m.in. takie inicjatywy jak „WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ” czy „Ej, wszystko ok?”. Od roku rozwijamy też projekt OSHEE SPEAK UP, w którym poruszamy kwestie zdrowia psychicznego, zwłaszcza najmłodszych. O przemocy w Polsce wciąż mówi się za mało, a osoby jej doświadczające nadal wstydzą się lub boją szukać pomocy. Dlatego kolejnym krokiem w realizacji naszej misji jest połączenie sił z Fundacją SEXEDPL, poprzez wsparcie Antyprzemocowej Linii Pomocy. To ważny element działań, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie na rynek jednego z naszych produktów ze specjalną etykietą. Na opakowaniach Vitamin Water Magnez ZERO znajduje się numer telefonu Antyprzemocowej Linii Pomocowej oraz kod QR kierujący bezpośrednio do strony. W ten sposób mamy okazję szerzyć świadomość o istnieniu bezpiecznej przestrzeni, w której można otrzymać wsparcie – mówi Tadeusz Czarniecki, CMO OSHEE.
Zobacz również
Listopad miesiącem przeciwdziałania przemocy
Wybór listopada na ogłoszenie współpracy nie jest przypadkowy, ponieważ ten miesiąc poświęcony jest przeciwdziałaniu przemocy. Zjawisko przemocy obecne jest w wielu sferach życia codziennego – od miejsc pracy, przez spotkania towarzyskie, po przestrzenie publiczne.
OSHEE i Fundacja SEXEDPL łączą siły, aby uświadomić społeczeństwu wagę tego problemu i zaproponować praktyczne rozwiązania oraz pomoc.
– Wiedzę o edukacji seksualnej i bezpieczeństwie czerpie się najczęściej nie z książek, a z rozmów z bliskimi, filmów w social mediach, przypadkowo zobaczonych w autobusie kampanii społecznych. W SEXEDPL staramy się wykorzystywać te „przypadkowe” miejsca, na których zatrzymuje się nasz wzrok, a kto nie czyta napisów na etykietach? Jesteśmy dumni, że marka Oshee postanowiła zamienić etykietę swojego kultowego napoju w baner promujący Antyprzemocową Linię Pomocy. Wierzymy, że dzięki temu kolejne osoby zapiszą w telefonie kontakt do naszych ekspertów i zdecydują się zadzwonić lub napisać wiadomość na czacie. Czekamy na pytania, wątpliwości i zwierzenia – nasi specjaliści służą bezpłatną, anonimową i profesjonalną pomocą dla wszystkich osób uwikłanych w przemoc – Martyna Wyrzykowska, dyrektorka zarządzająca Fundacja SEXEDPL.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Butelki nośnikiem ważnej informacji
W ramach współpracy na rynek trafiła właśnie edycja specjalna OSHEE Vitamin Water Magnez Zero z etykietą, na której widnieje numer telefonu Antyprzemocowej Linii Pomocy SEXEDPL oraz kod QR kierujący do strony z informacjami na temat dostępnych form wsparcia. Produkt ten jest wyrazem zaangażowania OSHEE w szerzenie świadomości i wspieranie osób potrzebujących pomocy. Każda butelka staje się nośnikiem ważnej informacji, zwiększając dostęp do wsparcia dla osób, które mogą go potrzebować.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Powstaje też specjalna seria podcastu OSHEE SPEAK UP, we współpracy z Fundacją SEXEDPL. Gościnią pierwszego odcinka była Miri Palak – seksuolożka, edukatorka oraz koordynatorka Antyprzemocowej Linii Pomocy. Opowiedziała ona o problemie przemocy w społeczeństwie oraz o możliwościach przerwania jej cyklu. Premiera odcinka będzie miała miejsce 28 listopada na platformach YouTube i Spotify.