Źródło: YouTube
Arturo Bejar, dyrektor inżynierii Facebooka w koncernie Meta w latach 2009-2015, aktualnie zeznaje przed amerykańskim kongresem. Jak podaje BBC, podczas zeznania przyznał, że wie, iż bycie sygnalistą oznacza dla niego brak miejsca w branży.
Zobacz również
Bejar przed kongresem opowiadał, że jego córka, która na instagramie zmierzyła się m.in. z mizoginią, a także jej znajomi, którzy zostali narażeni na podobne problemy, nie mieli możliwości zgłoszenia problemu Instagramowi. Jak dodawał – wystarczyłoby zaimplementować jeden przycisk, który pozwoliłby na oznaczenie niechcianych wiadomości.
Dwa tygodnie temu moja 16-letnia córka, eksperymentująca twórczyni na Instagramie, opublikowała post o samochodach, który został skomentowany przez jednego z użytkowników w słowach “Wracaj do kuchni”. Komentarz może jest daleki od naruszenia zasad, ale dotychczasowe narzędzia nie gwarantują, że ta osoba nie przejdzie na inne profile w celu szerzenia mizoginii. Nie sądzę, aby wewnętrzna polityka, raportowanie lub większa liczba recenzji treści stanowiły rozwiązanie dla tego problemu” – mówi Bejar.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Rzecznik Mety w rozmowie z BBC powiedział, że stworzono kilka funkcji mających chronić nastolatków w sieci, m.in. anonimowe powiadomienia o potencjalnie szkodliwych treściach. Wcześniej, bo w 2021 roku, Instagram wprowadził domyślne ustawienie kont użytkowników poniżej 16 roku życia jako prywatnych i uniemożliwienie wysyłania do nich wiadomości przez starszych użytkowników, którzy ich obserwują.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Meta podkreśla, że łącznie wprowadzono już ponad 30 narzędzi, mających zapewnić bezpieczeństwo korzystającym z mediów społecznościowych nastolatkom.
Bejar, który w koncernie zajmował się kwestiami pracy nad poprawą ochrony online, jest jednak zdania, że takie działania są niewystarczające. Dodał, że największym minusem Instagrama jest brak opcji, która mogłaby wprost oznaczyć niechciane zaczepki.
PS Facebook i Instagram z zakazem personalizacji reklam w Europie
Europejska Rada Ochrony Danych zdecydowała, że Meta Platforms, będący właścicielem Facebooka i Instagrama, nie może już wyświetlać stargetowanych reklam w Unii Europejskiej. Czy to oznacza koniec reklamodawców w social mediach? Czy zakładanie konta reklamowego będzie jeszcze jakkolwiek opłacalne?
PS2 TikTok z pozwem za…bycie uzależniającym
Dzień bez TikToka dniem straconym? Platforma, która szturmem zdobyła serca użytkowników na całym świecie, ponownie znalazła się w ogniu krytyki i stanęła przed sądem za to, że natura jej algorytmu powoduje…uzależnienie.