C. H. Robinson zwraca uwagę na ciężką pracę kierowców ciężarówek

C. H. Robinson zwraca uwagę na ciężką pracę kierowców ciężarówek
Firma C. H. Robinson stworzyła kampanię wizerunkową promującą Truck Driver Appreciation Week. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na rolę kierowców ciężarówek w łańcuchu dostaw.
O autorze
2 min czytania 2024-09-19

Truck Driver Appreciation Week (tydzień uznania dla kierowców ciężarówek) przypada na 15-21 września. Tradycję zapoczątkowała American Trucking Association w 1998 roku w USA. Obecnie coraz więcej firm i podmiotów z sektora transportu przyłącza się do akcji, aby wyrazić wdzięczność za pracę kierowców, którzy tylko w 2023 roku na terenie UE przetransportowali towary o łącznej masie 13,2 mld ton.

Kampania C. H. Robinson została uruchomiona w krajach europejskich, w tym w Hiszpanii, Francji, Niemczech czy Polsce, a także w Stanach Zjednoczonych. Na profilach firmy na LinkedInie i Facebooku ukazały się grafiki uświadamiające odbiorcom, że za dostępność wielu produktów zagranicznych w lokalnych sklepach należy podziękować kierowcom ciężarówek przewożącym te towary.

Spędź dzień z kierowcą

W ramach kampanii przedstawiciele C.H. Robinson spędzili dwa dni na południu Polski towarzysząc jednemu z kierowców i przygotowali ponad 3-minutowy film pokazujący, jak wygląda jego codzienność w pracy. W materiale podkreślono, że wybór tego zawodu wiąże się zarówno z wieloma zaletami, jak możliwością poznania nowych ludzi i kultur czy zobaczenia nowych miejsc, ale również z licznymi wyzwaniami, w tym z rozłąką z rodziną.

– Niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak wiele wyrzeczeń muszą ponieść kierowcy ciężarówek, dzięki którym możemy kupować ulubione produkty. Długie godziny w trasie i brak fizycznego kontaktu z rodziną to dla nich norma. Dlatego w naszej kampanii chcemy zwrócić uwagę na tak znaczącą rolę kierowców w dzisiejszej gospodarce. To między innymi dzięki nim belgijską czekoladę można kupić w Poznaniu, a grecką oliwę w Warszawie – podkreśla Piotr Pojedynek, Dyrektor Marketingu w Europie, w firmie C. H. Robinson.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania OOH i paczki dla kierowców

Od 1 do 30 września w krajach biorących udział w kampanii będzie można zobaczyć billboardy zachęcające do wyrażenia wdzięczności kierowcom ciężarówek za ich pracę. Dwa zostały umieszczone w Polsce – w okolicach Poznania i Krakowa.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aby dodatkowo docenić pracę kierowców ciężarówek współpracujących z C.H. Robinson, firma przygotowała półtora tysiąca paczek prezentowych z upominkami, które mogą znaleźć praktyczne zastosowanie w trasie, czyli m.in. czapką zimową, czapką z daszkiem, bidonem oraz rękawiczki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Francja w kampanii „Uczcijmy rzemieślników” zwraca uwagę na rolę budowlańców w społeczeństwie

Tout Faire, grupa niezależnych firm zajmujących się handlem materiałami budowlanymi, stworzyła kampanię pt. „Uczcijmy rzemieślników”, promującą ważną rolę budowlańców we francuskim społeczeństwie.

PS2 „Kierowcą tira zostajesz, jak nie potrafisz robić w życiu nic” – polska firma spedycyjna walczy z hejtem

„Kierowcą tira nie zostajesz jak masz skończoną astronomię na UJ-ocie”, „Czy ktoś o zdrowych zmysłach idzie na kierowcę? Kto zostaje kierowcą?”, „praca dla przygłupów”– firma spedycyjna Adar zwraca uwagę na falę krytyki i hejtu, jaka dotyka kierowców tirów oraz ich rodziny.