W lipcu 2023 roku w mediach społecznościowych piosenkarki Katarzyny Nosowskiej pojawiła się reklama napoju roślinnego Alpro. Na wideo artystka naśladowała Caroline Derpienski, co nie spodobało się celebrytce. Zażądała wówczas od firmy Danone oraz Nosowskiej przeprosin i wpłaty 50 mln zł na cele charytatywne.
Caroline Derpienski dodała również, że zostały podjęte kroki prawne. Sprawa miała zostać przekazana w ręce jej pełnomocnika. Pojawiło się także oświadczenie :
Zobacz również
– Naszym zdaniem reklama Danone, trafiająca także do osób nieletnich, daleko wykracza poza sferę dozwolonej satyry i konwencji żartu; narusza moje dobra osobiste, stanowi przejaw hejtu, mowy nienawiści i gaslightingu. Treść i forma reklamy w naszej ocenie wypełnia nadto przesłanki nieuczciwej konkurencji, jest sprzeczna z zasadami współżycia społecznego i i dobrymi obyczajami, a także ze zwyczajnym poczuciem przyzwoitości – napisała influencerka.
Sprawa trafia na drogę sądową
Po kilku miesiącach milczenia w tej sprawie, Caroline Derpienski opublikowała na swoim profilu na Instagramie zdjęcie, na którym trzyma w ręku dokument sądowy. To pozew skierowany przeciwko firmie Danone.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Widać na nim m.in. pieczątkę, co oznacza, że Sąd Okręgowy w Warszawie przyjął pismo. Ponadto dostrzec można także kwotę odszkodowania, która wynosi 50 mln złotych oraz kwotę opłaty sądowej (200 tys. złotych). Kolejna ważna informacja jest taka, że poza firmą Danone został pozwany ktoś jeszcze, jednak te dane zostały zamazane.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. profil Caroline Derpienski, Instagram
Zdjęcie główne: profil Caroline Derpienski, Instagram
PS Giganci oskarżeni o greenwashing. Skarga w Komisji Europejskiej
Coca-Cola, Danone i Nestlé zostały oskarżone o wprowadzanie konsumentów w błąd. Wszystko przez stwierdzenie, że ich plastikowe butelki są w 100% poddawane recyklingowi. Jak donosi BBC, skargę w tej sprawie do Komisji Europejskiej wniosła organizacja konsumencka i dwie organizacje ekologiczne.
PS2 Sebastian Kowalczyk: Zgadzam się z Caroline Derpienski, że aby się dzisiaj wybić, wystarczy mieć pieniądze
Gościem jednego z odcinków podcastu powstałego we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego był Sebastian Kowalczyk, influencer i ekspert ds. influencer marketingu.