Przedsiębiorstwa zapowiadają szeroko zakrojoną współpracę z zakresu komunikacji wewnętrznej, employee experience, relacji z klientami, reklamy cyfrowej, digitalizacji gazetek handlowych, komunikacji lokalnej oraz social commerce. Przy realizacji planów zostaną wykorzystane takie autorskie platformy i serwisy Meta, jak Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger i Workplace.
Nowe doświadczenia dla klientów
Meta zobowiązała się pomóc Grupie Carrefour w rozwinięciu mobilnego środowiska poprzez udostępnienie autorskich programów rozwoju. Plany zakładają między innymi zapewnienie klientom spersonalizowanych, natychmiastowych doświadczeń poprzez platformy WhatsApp i Messenger. Dodatkowo Carrefour zapewni managerom sklepów dostęp do narzędzi lokalnej komunikacji działających w środowisku Meta, które mają ułatwić lokalne działania digital marketingowe.
Zobacz również
Współpraca między firmami pozwoli również na rozwój nowych, spersonalizowanych formatów e-katalogów oraz cyfryzację działań promocyjnych z pomocą WhatsApp Business API. Oczekiwaną przez konsumentów zmianą jest cyfryzacja gazetek promocyjnych – badania przeprowadzone przez Ipsos we Francji pokazały, że aż 70% tamtejszych konsumentów woli cyfrowe materiały. Carrefour i Meta chcą zarazem rozwinąć nowe rozwiązania na Carrefour Links, platformie do zarządzania efektywnością kampanii reklamowych.
Integracja 320 tysięcy pracowników sieci dzięki Workplace
Kolejnym priorytetowym obszarem współpracy obu przedsiębiorstw jest udostępnienie wszystkim pracownikom sieci Workplace, autorskiego narzędzia Meta służącego do komunikacji biznesowej. Rozwiązanie będzie sukcesywnie wprowadzane w dziewięciu zintegrowanych krajach sieci. Docelowo ma powstać sieć pracowniczych społeczności, które będą mogły współpracować ze sobą, niezależnie od kraju, jednostki biznesowej czy stanowiska. Poprzez eliminację silosów i integrację pracowników, Workplace pozwoli Carrefour na tworzenie bardziej bezpośrednich relacji i poświęcenie czasu w operacjach, koncentrując się na najlepszej obsłudze naszych klientów.
Carrefour zamierza również określić możliwość wykorzystania narzędzi VR Meta przy szkoleniach pracowniczych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Rozpoczęcie współpracy z Meta potwierdza technologiczne przyspieszenie Grupy Carrefour i nasze dążenie do zostania cyfrową firmą handlu detalicznego. Rozwijamy się, aby lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych klientów, pracowników i partnerów – powiedziała Elodie Perthuisot, dyrektor wykonawcza ds. e-commerce, danych i transformacji cyfrowej w Grupie Carrefour.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Bardzo się cieszymy, że możemy wesprzeć francuską firmę Carrefour, która jest jednym ze światowych liderów handlu detalicznego. Nasze umiejętności i rozwiązania technologiczne pomogą w cyfrowej transformacji Grupy. W ramach współpracy pomożemy sieci w unowocześnieniu sposobu obsługi klientów. Mamy zarazem świadomość, że warunkiem koniecznym do tego jest dobry kontakt z pracownikami. Tym bardziej cieszymy się, że nasze partnerstwo dotyczy nie tylko produktów dla klientów, ale również rozwiązań Workplace – stwierdziła Nicola Mendelsohn, wiceprezes Global Business Group w Meta.