Carrefour Polska to omnichanelowa sieć handlowa, która zarządza w Polsce 5 formatami sklepów stacjonarnych oraz sklepem internetowym. W 2023 roku firma bardzo mocno skupiła swoją działalność, m.in. na rozwoju kanału e-commerce, w tym internetowej oferty food i non-food, optymalizacji procesów, a także nawiązaniu współpracy z zewnętrznymi partnerami.
W 2024 roku Carrefour zamierza dalej inwestować w zwiększenie zasięgu i rozwój swojej sprzedaży internetowej, dlatego firma nawiązała strategiczne partnerstwo z Wolt. Platforma założona w 2014 roku w Helsinkach, umożliwia użytkownikom łatwe zamawianie ulubionych potraw z lokalnych restauracji oraz zakupów z pobliskich sklepów przez aplikację mobilną lub stronę internetową.
Zobacz również
– Partnerstwo z Wolt otwiera przed nami kolejną ścieżkę zwiększania zasięgu naszej sprzedaży internetowej oraz nowe możliwości w zakresie szybkich dostaw i dotarcia z naszą ofertą do nowych klientów. Jest to strategiczna odpowiedź na zmieniające się oczekiwania Polaków, którzy poszukują w internecie nie tylko atrakcyjnych cen i wysokiej jakości produktów, ale również szybkości i wygody dokonywanych zakupów — mówi Marek Garus, Dyrektor e-commerce w Carrefour Polska.
Współpraca Carrefour z Wolt rozpoczęła się od testowej implementacji usługi w dwóch sklepach sieci w Warszawie: przy ul. Powsińskiej i Targowej oraz od asortymentu 10.000 produktów. To strategiczne posunięcie ma na celu ocenę i optymalizację procesów dostawy, by w najbliższym czasie rozszerzyć usługę do 20.000 produktów dostępnych w 53 sklepach Carrefour w całej Polsce, które obecnie znajdują się w zasięgu operacyjnym Wolt.
Współpraca z Wolt jest częścią większej strategii Carrefour Polska, mającej na celu digitalizację doświadczeń zakupowych i dostosowanie ich do zmieniających się trendów oraz preferencji konsumentów. Rynkowe badania pokazują, że udział e-commerce w branży spożywczej dynamicznie rośnie, a klienci coraz częściej oczekują elastycznych i szybkich opcji dostaw. Partnerstwo z Wolt pozwoli Carrefour lepiej odpowiadać na te potrzeby, zapewniając klientom wygodę i dostępność zakupów „na już”, z dostawą nawet w 35 minut od złożenia zamówienia, a już wkrótce dostępna będzie również opcja zaplanowania zakupów na wybrany, dogodny termin. Ponadto intuicyjny interfejs aplikacji pozwala na śledzenie statusu zamówienia w czasie rzeczywistym, a same zakupy to kwestia kilku kliknięć.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zdjęcie główne: materiały prasowe Carrefour
Słuchaj podcastu NowyMarketing