Catering dietetyczny Nice To Fit You wprowadzi opakowania z obiegu zamkniętego

Catering dietetyczny Nice To Fit You wprowadzi opakowania z obiegu zamkniętego
Nice To Fit You rozpoczyna prace R&D nad wprowadzeniem obiegu zamkniętego dla swoich opakowań. Firma jest pierwszym w Polsce cateringiem dietetycznym zapowiadającym odzyskiwanie i przetwarzanie opakowań po posiłkach na nowe.
O autorze
1 min czytania 2024-11-28

Celem przedsięwzięcia, realizowanego razem z partnerami: producentem opakowań, giełdową spółką KGL S.A. oraz dystrybutorem m.in. ekologicznych opakowań Grupą 6G, jest zminimalizowanie wpływu firmy na środowisko.

KGL S.A. wraz z 6G Group opracowała dla Nice to Fit You rozwiązanie, które jako nowa technologia, po uzyskaniu formalnej akceptacji będzie unikalnym rozwiązaniem na rynku. Obecne regulacje i procesy przetwarzania polipropylenu nie pozwalają na produkcję nowych opakowań mających kontakt z żywnością z regranulatu pochodzącego z rynku konsumenckiego. Nowa technologia pozwoli na ponowne wykorzystanie po konsumenckich tacek do produkcji opakowań dla rynku spożywczego, z gwarancją zachowania pełnego bezpieczeństwa dla pakowanego produktu. Przeprowadzone już testy potwierdziły, że materiał do wytworzenia nowego opakowania nawet w 80 proc. może pochodzić z tacek pochodzących z obiegu zamkniętego.

Program krok po kroku

W pierwszym etapie klienci Nice To Fit You z wybranych tras będą mogli oddawać puste i umyte opakowania kurierom w specjalnych zwrotopakach. Opakowania te zostaną następnie przekazane do KGL, gdzie zostaną przetworzone na regranulat. Całość tak pozyskanego regranulatu posłuży do wytworzenia nowych opakowań.

Program jest obecnie w fazie pilotażowej i obejmuje 8-10 tras w Warszawie, na których dostarczane są posiłki. W planach jest rozszerzenie inicjatywy na całą Warszawę, a docelowo na całą Polskę.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wprowadzenie gospodarki obiegu zamkniętego to krok milowy w naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Chcemy brać odpowiedzialność za opakowania, które wprowadzamy na rynek i minimalizować nasz wpływ na środowisko. Jesteśmy dumni, że możemy być pionierem w branży cateringowej i realnie wpływać na zmniejszenie ilości odpadów – wyjaśnia Artur Zasztowt, dyrektor działu badań i rozwoju Nice To Fit You.

Zdjęcie główne: mat. pras.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS MCI inwestuje w Nice To Fit You. Ponad 180 mln zł za pakiet kontrolny

MCI inwestuje w Nice To Fit You. Ponad 180 mln zł za pakiet kontrolny
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się