Akcja „Godziny ciszy” w Centrach Handlowych Auchan i hipermarketach Auchan została wprowadzona w całej Polsce z myślą o osobach ze spektrum autyzmu i zaburzeniami pokrewnymi, dla których zakupy w przestrzeni z głośną muzyką, częstymi komunikatami płynącymi z głośników i wieloma bodźcami mogą być szczególnie uciążliwe. W wybranym dniu tygodnia w godzinach popołudniowych klienci mogą robić zakupy w ciszy, przy przygaszonym oświetleniu i wyłączonych telewizorach. „Godziny ciszy” obowiązują zarówno w pasażach galerii handlowych, jak i w hipermarkecie Auchan. Dodatkowo w hipermarkecie Auchan w „Godzinach ciszy” będą wydzielane kasy pierwszeństwa.
Akcję zainicjował w kwietniu 2019 roku hipermarket Auchan w Częstochowie, a następnie dołączały do niej kolejne hipermarkety oraz Centra Handlowe Auchan w całej Polsce. Od 3 września do akcji dołączą trzy obiekty w aglomeracji warszawskiej: Centrum Handlowe Auchan Piaseczno, Galeria Łomianki oraz Centrum Handlowe Auchan Modlińska. Tym samym „Godziny ciszy” będą obowiązywały 22 Centrach Handlowych Auchan oraz w krakowskiej Galerii Bronowice i podwarszawskiej Galerii Łomianki.
Zobacz również
– Liczne zmiany, które wprowadzamy w naszych Centrach Handlowych, mają sprawić, by stały się one miejscami, w których klienci czują się komfortowo i chętnie je odwiedzają. Dokładamy starań, żeby w naszych obiektach nie było barier komunikacyjnych, a osoby szczególnie wrażliwe, m.in. na bodźce dźwiękowe i świetlne, mogły znaleźć czas na spokojne zakupy. Dlatego cieszę się, że możemy ogłosić wprowadzenie „Godzin ciszy” w obiektach Ceetrus w aglomeracji warszawskiej – mówi Aleksandra Dubrawska, lider ds. Kluczowych Klientów Działu Operacyjnego w Ceetrus, odpowiedzialna między innymi za Centrum Handlowe Auchan Piaseczno, Centrum Handlowe Auchan Modlińska i Galerię Łomianki.
– Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, które mają na celu troskę o lokalną społeczność zajmują ważne miejsce w strategii naszej firmy. Zależy nam na tym, aby zarówno codzienna działalność naszych centrów handlowych, jak i realizowane w nich wydarzenia, aktywizowały lokalną społeczność i zapobiegały wykluczeniu jakichkolwiek grup – mówi Agnieszka Gutowska, dyrektor marketingu, lider ds. komunikacji i CSR w Ceetrus Polska, firmie która jest właścicielem i zarządcą Centrów Handlowymi Auchan.
Z myślą o zwiększeniu komfortu klientów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz nadwrażliwością sensoryczną, sieć Carrefour postanowiła wprowadzić „ciche godziny” do wybranych sklepów w Warszawie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
2 kwietnia, symbolicznie w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, Galeria Katowicka wprowadziła tzw. „ciche godziny”. Po raz pierwszy muzyka i reklamy na pasażach handlowych zostały wyłączone w godzinach 9:00-11:00. To kolejne udogodnienia dla osób ze spektrum autyzmu, przygotowane w obiekcie.
PS3
Najpierw akcję zainicjował częstochowski market Auchan, później w ślad poszły sklepy w Gdańsku, Włocławku i Rzeszowie – już wkrótce w hipermarketach marki w całej Polsce wprowadzone zostaną tzw. „godziny ciszy”.