Chmura zwiększa dynamikę rozwoju e-commerce

Chmura zwiększa dynamikę rozwoju e-commerce
Technologia jest dziś podstawą funkcjonowania każdej firmy. Marki, które stawiają na mobilność, bezpieczeństwo i dostępność usług online, powinny rozważyć migrację do chmury obliczeniowej.
O autorze
1 min czytania 2017-09-11

Chmura sprawdzi się szczególnie w przedsiębiorstwach, które nie są w stanie przewidzieć, jak wielu użytkowników skorzysta w danym momencie z serwisu czy aplikacji. W przypadku fizycznych serwerów po przekroczeniu progu wydolności urządzeń strona po prostu przestaje działać.

Takie sytuacje zdarzają się najczęściej w branży e-commerce np. przed Świętami Bożego Narodzenie, kiedy wzrasta zainteresowanie zakupami online. Z podobnym problemem borykają się serwisy z biletami na koncerty gwiazd czy wydarzenia sportowe, które cieszą się dużą popularnością. Kolejnym przykładem mogą być blogi bazujące na nieprzewidywalnej aktywności użytkowników.

Brak dostępu do portalu lub aplikacji skutkuje utratą zaufania do marki, a co za tym idzie stratami finansowymi i wizerunkowymi. Jak wynika z raportu „Veeam Availability Report 2017” nieplanowane przestoje w dostępności zasobów kosztują firmy nawet 21,8 mln dol. rocznie!

Serwery w chmurze dają możliwość natychmiastowego i dowolnego skalowania mocy obliczeniowej, co przekłada się na stały dostęp do danych przy płatności tylko za wykorzystaną moc obliczeniową. Wybór odpowiednio partnera w obszarze wirtualizacji w postaci doświadczonego operatora centrum danych zwiększa również bezpieczeństwo oraz stabilność działania infrastruktury IT. Ponadto klient otrzymuje wsparcie w przypadku bieżących aktualizacji czy wystąpienia incydentów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wiele firm, które przykładowo korzystają z własnych serwerów czy sprzętu dedykowanego w zewnętrznym centrum danych, w kolejnym kroku decyduje się na wirtualizację.

Przenieśliśmy dane do chmury ze względu na jej elastyczność i bezpieczeństwo. Dodatkowo nasz dostawca Beyond.pl korzysta z nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz gwarantuje nam pomoc techniczną przez całą dobę – mówi Adam Tychmanowicz, CEO firmy Neptis SA (właściciel m.in. popularnej aplikacji dla kierowców Yanosik.pl).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nasze Data Center 2 jest jedynym w Europie Środkowo-Wschodniej centrum danych z certyfikatem Rated 4 w standardzie międzynarodowej instytucji ANSI – mówi Bartłomiej Danek, wiceprezes Beyond.pl. – Sprawia to, że na polskim rynku jesteśmy bezkonkurencyjni w zakresie bezpieczeństwa. Do tego mamy aż 12 lat doświadczenia w zarządzaniu środowiskami wirtualnymi różnej skali. Chmura gwarantuje stabilizację i dynamiczny rozwój. To dziś najlepszy sposób na efektywną pracę z firmowymi danymi – kończy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się