CIECH Sarzyna – polski producent środków ochrony roślin oraz lider sprzedaży na rynku herbicydów – podążając za wiodącym trendem w obsłudze klienta, uruchomił na swojej stronie (ciechagro.pl/pl) nowe narzędzie do komunikacji z użytkownikami w czasie rzeczywistym. Inteligentny chatbot, całodobowo i przez siedem dni w tygodniu, udziela użytkownikom informacji m.in. dot. produktów spółki oraz pomaga w doborze odpowiedniego środka ochrony roślin. To kolejny element realizacji strategii Grupy CIECH zakładającej wykorzystanie innowacyjnych narzędzi cyfrowych w kontakcie z klientami i doskonaleniu procesu sprzedaży.
Komunikacja firm z klientem przy pomocy sztucznej inteligencji to jeden z wiodących trendów w biznesie. Zgodnie z nowym raportem Grand View Research, rynek botów i wirtualnych asystentów do 2028 roku osiągnie wielkość 2,5 mld dolarów . Oznacza to, że sztuczna inteligencja w znaczący sposób zastąpi interakcję z człowiekiem, wpływając na częstość korzystania z usług konsultantów telefonicznych.
CIECH Sarzyna wdraża innowacyjne rozwiązania marketingowo-informatyczne od 2019 roku. Tym razem, koncentrując się na rozwijaniu kanałów kontaktu z klientami, w październiku tego roku spółka uruchomiła inteligentny chatbot „Cieszek”, dostępny całodobowo dla użytkowników strony ciechagro.pl/pl. Celem narzędzia jest przede wszystkim automatyzacja procesów sprzedażowych, poprawienie jakości obsługi klienta w kanale digital oraz pozyskanie nowych kontaktów ze strony internetowej. Chatbot sprawdza się także doskonale podczas korzystania ze smartfonu, zapewniając informacje „od ręki”.
Zobacz również
Wśród kluczowych funkcjonalności „Cieszka” znajdują się m.in.: odpowiadanie na pytania o aktualne promocje, współpracę sprzedażową oraz produkty – ich charakterystykę, dawkowanie oraz dostępność w sklepach – a także doradztwo w zakresie upraw, ochrony herbicydowej, fungicydowej i innych. Chatbot ułatwi też kontakt z przedstawicielem handlowym Grupy CIECH oraz ekspertami, tym samym znacząco usprawniając wymianę informacji. Rozwiązanie to z powodzeniem funkcjonuje w innych branżach, m.in. w sektorze farmaceutycznym. Za realizację projektu odpowiada firma Stanusch Technologies.
– Rozwój naszego biznesu zakłada digitalizację, usprawnianie procesów sprzedażowych oraz wyższą jakość kontaktu z klientami przy użyciu nowoczesnych technologii. Uruchomienie chatbota na stronie produktowej CIECH Sarzyna ma zautomatyzować proces komunikacji oraz zapewnić naszym Klientom i Partnerom całodobowe wsparcie, siedem dni w tygodniu. Liczymy także, że nowy kanał obsługi, dzięki swojej prostocie i intuicyjności, pozwoli nam pozyskać nowych klientów, zapewnić jeszcze lepszą obsługę obecnym partnerom, a także zoptymalizować proces sprzedaży – mówi Wojciech Babski, prezes zarządu CIECH Sarzyna i szef biznesu AGRO w Grupie CIECH.
– Wprowadzając na stronie CIECH Sarzyna inteligentnego chatbota, kierowaliśmy się strategią „customer first”. Zadaniem Cieszka jest zapewnienie klientom dostępu do eksperckiej wiedzy 24/7, także w niedziele i święta. To szczególnie istotne w czasach, kiedy decyzje muszą być podejmowane szybko, często przy użyciu smartfona. Chatbot to efektywny sposób, aby pomóc rolnikom dobrać i stosować produkty w zależności od ich potrzeb, także tych zgodnych z założeniami zrównoważonego rozwoju – mówi Milan Malinowski, manager systemów i wsparcia sprzedaży w spółce CIECH Sarzyna.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ciągu ostatnich trzech lat udział CIECH Sarzyna w polskim rynku środków ochrony roślin systematycznie rośnie. W kluczowym segmencie herbicydów zbożowych, udział spółki wzrósł w ciągu roku o blisko 3 pkt proc. i wyniósł 17 proc. na koniec czerwca 2021 roku. CIECH Sarzyna zajmuje obecnie trzecie miejsce w Polsce pod względem sprzedaży herbicydów zbożowych, będąc liderem w kategorii środków stosowanych wiosną na chwasty dwuliścienne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing