Stanowi to wzrost o około 17% w porównaniu z drugim kwartałem.
W tym roku analitycy G DATA odkryli już łącznie 2 258 387 nowych odmian złośliwego oprogramowania. Co istotne, w tym samym kwartale, ale w 2016 r. liczba zagrożeń dla systemu Android była aż o 21% niższa (wynosiła 668,656). Eksperci G DATA prognozują wystąpienie około 3 500 000 nowych odmian szkodliwego oprogramowania dla systemu Android w całym roku.
Zobacz również
– Pojawiające się incydenty związane z bezpieczeństwem wymagają ciągłej pracy nad oprogramowaniem antywirusowym i udoskonalaniem produktu— mówi Robert Dziemianko z G DATA. – Dziura KRACK WLAN, czy luki w zabezpieczeniach Blueborne i Gooligan – to tylko niektóre z zagrożeń — dodaje ekspert z G DATA.
Google zwykle reaguje szybko na wszystkie incydenty i publikuje odpowiednie aktualizacje. Faktem jednak jest, że według statystyk, około 21% użytkowników Androida ma zainstalowanego Androida 7.0, który ma już ponad rok. Najnowsza wersja Androida jest w tej chwili prawie nieużywana, a luki w zabezpieczeniach i problemy są cały czas odkrywane. Konieczne jest podjęcie stosownych kroków przez producentów smartfonów. W przypadku wielu urządzeń wszelkie aktualizacje muszą być dostosowane do zmodyfikowanego systemu operacyjnego producenta sprzętu. Często nie jest jasne, czy aktualizacja konkretnego urządzenia będzie dostępna. W większości przypadków mijają tygodnie, a nawet miesiące, zanim zostanie opublikowana.
AV-Test: G DATA Mobile Internet Security osiąga najlepsze wyniki
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Na szczęście nie trzeba obawiać się zagrożeń. We wrześniu, 21 rozwiązań zabezpieczających dla systemu Android poddano niezależnym testom, przeprowadzonym przez AV-TEST. Narzędzie G DATA Mobile Internet Security po raz kolejny uzyskało najwyższe noty w zakresie wykrywania oraz obrony przed złośliwym oprogramowaniem. Wysokie oceny aplikacja zdobyła także w odniesieniu do łatwości użytkowania oraz przydatnych funkcji np. add-on. G DATA po raz kolejny uplasowała się na najwyższej pozycji, osiągając 13 na 13 punktów i uzyskała prestiżowy certyfikat AV-Test.
Słuchaj podcastu NowyMarketing