Na zdjęciu (od lewej): Jeff Weiner, CEO LinkedIna, Satya Nadella, CEO Microsoftu i Reid Hoffman, współzałożyciel LinkedIna | fot. materiały prasowe
1. Aplikacja e-podróżnik.pl pobrana milion razy!
e-podróżnik.pl to wyszukiwarka komunikacji międzymiastowej i miejskiej. Do tej pory aplikacja ta została pobrana aż milion razy, a za jej pośrednictwem każdego miesiąca użytkownicy kupują dwa tysiące biletów na przejazdy. Spółka odpowiedzialna za projekt nie wyklucza, że za jakiś czas zadebiutuje na giełdzie. Jaka jest jej historia i co zagwarantowało jej sukces?
Zobacz również
2. Brainly przejmuje konkurenta ze Stanów Zjednoczonych
Krakowski startup Brainly przejął OpenStudy, konkurenta ze Stanów Zjednoczonych. Po zakupie platformy, oba serwisy nadal będą działać pod osobnymi nazwami i adresami stron internetowych. Będą z kolei współdzielić bazy danych, dzięki czemu użytkownicy obu rozwiązań będą mogli w prostszy sposób dzielić się widzą i uzyskiwać odpowiedzi na zadane pytania. To już drugi sukces w ciągu miesiąca, który osiągnęło Brainly. Wcześniej pozyskało 15 mln dolarów.
czytaj więcej >
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
3. Microsoft przejmuje LinkedIna. Wyłożył 26 miliardów dolarów
Biznesowa sieć społecznościowa LinkedIn została wchłonięta przez Microsoft. Gigant technologiczny z Redmond wyłożył na tę transakcję 26 miliardów dolarów. Przedstawiciele obu spółek zadeklarowali, że po przejęcie LinkedIna, serwis ten wciąż będzie działać jak dotychczas. Według szefa Microsoftu tempo rozwoju portalu dla profesjonalistów nabierze teraz rozpędu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Koniec z małżeństwami zaaranżowanymi w Indiach? Mieszkanki zakochane w Tinderze
Ponoć aż 90 procent małżeństw w Indiach to są tzw. małżeństwa aranżowane. Polegają one na tym, że to rodzice wybierają swoim dzieciom partnerów życiowych. Czy tradycji tej może zagrozić Tinder? Okazuje się, że tak. Popularna na zachodzie aplikacja randkowa podbija również serca użytkowników z Indii. Podobno korzystają z niej głównie panie, które jeszcze w listopadzie za pośrednictwem programu wysyłały każdego tygodnia aż miliony polubień. Teraz robią to 14 razy częściej.
5. 6 mln $ dla białych kołnierzyków. Rinse zabierze z domu, wypierze i dostarczy czyste ubrania
Pranie na zamówienie, tak w skrócie można określić działanie Rinse. Za pośrednictwem aplikacji właściciel ubrania może zamówić pracownika startupu, który zabierze z domu brudne pranie i za dwa dni przyniesie czyste. W przedsięwzięcie to uwierzyli inwestorzy, którzy zainwestowali w Rinse 6 milionów dolarów. Środki te pomogą autorom projektu rozszerzyć działanie serwisu, m.in. o czyszczenie butów.