fot. fotolia.com
Pojawi się alternatywa dla Google’a i Facebooka
Obecnie żyjemy w interesujących czasach, kiedy kilka większych platform niemal zmonopolizowało większość ruchu w sieci. W ten sposób bardzo duża część sklepów internetowych opiera się na reklamach w Google’u lub na Facebooku. W tym momencie nie ma żadnej innej alternatywy, która mogłaby im zagrozić. Do czego to może doprowadzić? Ceny i wymagania będą coraz wyżej windowane przez te dwa molochy. Co więcej, ludzie mogą czuć się bardziej oszukiwani przez reklamy – mają coraz mniej możliwości dotarcia do bezstronnych faktów, kiedy z każdej strony są atakowani przez płatne reklamy. Dlatego w kolejnej dekadzie przypuszczalnie znajdzie się miejsce dla alternatywy, która będzie działała w inny sposób niż Google i Facebook – jak? Może będzie to wyszukiwarka pozbawiona reklam i działająca wyłącznie w oparciu o bezstronne opinie albo strona z przedstawiająca wyłącznie obiektywne oceny produktów czy usług.
Zobacz również
Wirtualna rzeczywistość odżyje
W 2016 roku branża marketingowa okrzyknęła wirtualną rzeczywistość jednym z największych trendów, zmieniającym dotychczasowe oblicze reklamy… Jednak rok później okazuje się, że prognozy były zbyt optymistyczne, a zainteresowanie technologią VR zdecydowanie spada. Jednak wierzymy, że to tylko chwilowa przeszkoda.
Pierwsza wersja okularów Oculus Rift została wyprodukowana zaledwie rok temu – to, że technologa w tym czasie nie stała się hitem, nie powinno nikogo dziwić – internet dochodził do swojej dzisiejszej formy przez 15 lat. Na początku każda nowa technologia napotyka trudności na swojej drodze – jest zbyt skomplikowana, problematyczna czy droga. Jednak w ciągu najbliższych 10 lat na pewno wiele zmieni się na tym polu dla wirtualnej rzeczywistości.
Technologia mobilna stała się niesamowicie popularna w przeciągu ostatnich pięciu lat. Jednak ciągle w przypadku konwersji różnica między zakupami za pomocą urządzeń mobilnych a komputerem to niemal przepaść. Co jest najbardziej problematyczne? Robienie zakupów na malutkich ekranach jest po prostu niewygodne. Co prawda pojawiają się usługi mające ułatwić zakupy na urządzeniach mobilnych, jednak ciągle brakuje zintegrowanego standardu dla wszystkich urządzeń i przeglądarek. Najprawdopodobniej najbliższych kilka lat zaowocuje technologią, która ułatwi zakupy przez internet.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing