Coca-Cola chce wejść na rynek alkoholi premium. Planuje przejąć markę Finlandia

Coca-Cola chce wejść na rynek alkoholi premium. Planuje przejąć markę Finlandia
Coca-Cola HBC jeszcze w tym roku chce przejąć znaną markę wódki Finlandia. Transakcja ma opiewać na 220 mln dolarów.
O autorze
1 min czytania 2023-06-20

Coca-Cola HBC to jeden z największych producentów napojów bezalkoholowych na świecie. Spółka zajmuje się rozlewem, dystrybucją oraz sprzedażą produktów z portfolio Coca-Coli.

Finlandia to obecnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek wódki w Europie. Istnieje na rynku od 1970 roku. W swojej ofercie posiada wysokoprocentowe alkohole czyste oraz opcje smakowe. 

Obie marki są ze sobą powiązane. Coca-Cola HBC od ponad 17 lat jest dystrybutorem napojów alkoholowych spod szyldu Finlandii. Teraz zdecydowała się pójść o krok dalej i wykupić firmę. Plan Coca-Coli jest prosty – poszerzenie swojej działalności w zakresie alkoholi premium. Brown-Forman Finland, właściciel Finlandii, mówi, że uzupełniające się portfolio marek to świetna okazja do stworzenia nowych produktów, służących spotkaniom towarzyskim.

– Postrzegamy to jako atrakcyjną inwestycję i naturalną ewolucję naszej roli jednego z partnerów dystrybucyjnych Finlandii, co dodatkowo potwierdza siłę naszego sprawdzonego i szeroko zakrojonego partnerstwa z firmą Brown-Forman. Doceniamy pokładane w nas zaufanie i nie możemy się doczekać tworzenia większej wartości dla naszych partnerów i klientów poprzez wykorzystywanie nowych możliwości dzięki naszemu wszechstronnemu portfolio napojów – komentuje prezes Coca-Cola HBC Zoran Bogdanovic. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Transakcja powinna jeszcze ulec zatwierdzeniu przez organy regulacyjne.

PS „Dziewczyna z perłą” podaje Coca-Colę na lotnisku w São Paulo

Butelka schłodzonej Coca-Coli… prosto z rąk „Dziewczyny z perłą”? Marka stworzyła niezwykłą aktywację na lotnisku Guarulhos w São Paulo. Billboard 3D udowodnił, że Coca-Cola wie, czym jest jest „prawdziwa magia”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 Coca-Cola ożywia dzieła sztuki w kampanii „Masterpiece”

W jednej z ostatnich reklam od Coca-Coli pojawiły się znane na całym świecie dzieła malarskiej, takie jak np. „Krzyk” Muncha czy „Dziewczyną z perłą” Vermeera. Obok największych dzieł marka wyróżniła również prace wschodzących artystów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się