…od początku 2015 roku.
Podczas gdy cała branża turystyczna szybko przystosowuje się do korzystania z urządzeń mobilnych, Criteo analizuje miliony rezerwacji online każdego dnia, na każdym urządzeniu. W najnowszym badaniu firma przeanalizowała udział rezerwacji na urządzeniach mobilnych, rolę aplikacji w planowaniu podróży i zakupie dodatkowych usług oraz zachowania i preferencje użytkowników dotyczące rezerwacji podróży. Oto kluczowe wnioski raportu:
Zobacz również
Rezerwacje przy użyciu urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne
W Q1 2016 roku 27% rezerwacji podróży na całym świecie zostało dokonanych przy użyciu smartfonów i tabletów. W Europie najwięcej rezerwacji za pomocą urządzeń mobilnych wykonano w Wielkiej Brytanii (28%), Włoszech (26%), Holandii (23%), Francji (22%) i Niemczech (15%). Światowym liderem w liczbie rezerwacji z poziomu smartfona lub tabletu w Q1 2016 była Australia, z wynikiem 32%.
W Polsce w Q1 2016 udział transakcji mobilnych w całkowitej sprzedaży online wyniósł 20% dla branży travel – dla porównania: dla branży retail wskaźnik ten wyniósł 15%. Większość, bo aż 63% transakcji mobilnych, zostało dokonanych w systemie Android.
Rezerwacje mobilne podlegają również istotnym sezonowym zmianom. Na przykład w Stanach Zjednoczonych, ich udział w 2015 roku wzrósł o 21% w okresie od kwietnia do lipca. Taki sam trend przewiduje się na nadchodzący sezon letni.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Aplikacje ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej
Dzięki inwestycji w śledzenie zachowań użytkowników w aplikacjach i odpowiednim działaniom reklamowym, zaangażowani reklamodawcy obserwują wzrost liczby rezerwacji z poziomu aplikacji. W Q1 2016 w ujęciu globalnym aplikacje wygenerowały 57% rezerwacji mobilnych, co stanowi wzrost o 40% w stosunku do Q3 2015. W sumie liczba rezerwacji w aplikacjach wzrosła o 3 punkty w ciągu zaledwie 90 dni i 40 punktów w 18 miesięcy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Smartfony zmieniają reguły gry – szczególnie w przypadku firm pośredniczących w rezerwacjach online (OTA)
W kilku podkategoriach, mobilne rezerwacje zostały zdominowane przez smartfony. W amerykańskich OTAs w Q1 2016 aż 81% mobilnych rezerwacji hotelowych i 53% mobilnych rezerwacji lotów zostało wykonanych z poziomu smartfona. W Polsce smartfon jest również bardziej popularnym narzędziem zakupowym niż tablet – w minionym kwartale wygenerował aż 74% wszystkich transakcji mobilnych.
Co więcej, smartfony sprzyjają rezerwacjom last minute: w marcu 2016 roku 60% rezerwacji last minute w biurach podróży online w USA zostało wykonanych z poziomu smartfona, a całościowy udział urządzeń mobilnych w rezerwacjach last minute wyniósł 67%.
Ponad połowa rezerwacji podróży w USA jest wykonywana za pomocą urządzeń mobilnych lub przy użyciu wielu urządzeń
Ten wynik pokazuje, jak ważne dla reklamodawców w branży podróżniczej jest śledzenie zachowań użytkowników na różnych urządzeniach. Bez takiego monitoringu nie można właściwie odczytać ścieżki zakupowej klienta, ani zrozumieć jego intencji zakupowych.
Z drugiej strony, sprzedawcy którzy są w stanie uzyskać całkowity obraz zachowania użytkowników w sieci mogą lepiej dostosować personalizowane reklamy, zaproponować bardziej adekwatne rekomendacje produktów, zoptymalizować wydajność kreacji i wygenerować wyższy zwrot z inwestycji (ROI).
Pełna wersja raportu Travel Flash jest dostępna na stronie.