Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Ninja Summit to wydarzenie, którego nie mogą przegapić marketerki i social media managerki – networking, praktyczna wiedza i triki, które naprawdę działają. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

Cross-border czy raczej cross fingers? Rola systemu OMS w rozwoju transgranicznego e-commerce

Cross-border czy raczej cross fingers? Rola systemu OMS w rozwoju transgranicznego e-commerce
Transgraniczny handel elektroniczny ma w tym roku osiągnąć gigantyczną wartość 6,9 biliona dolarów. To przełom dla firm, które chcą rozwijać się globalnie.
O autorze
4 min czytania 2025-05-05

To artykuł, który ukazał się w Playbooku #2 o cross-border e-commerce >>

Czy wyobrażasz sobie rozwój firmy na nowych rynkach? Czas opuścić strefę komfortu, by zacząć realizować wizję. Strategia cross-border nie jest zarezerwowana wyłącznie dla elitarnego grona globalnych graczy. Ty też możesz czerpać korzyści z handlu transgranicznego, nie tracąc kontroli nad rodzimym biznesem. Zamiast trzymać kciuki, licząc na łut szczęścia – sięgnij po sprawdzone narzędzia. Takie, które bazują na faktach, technologii i doświadczeniu, dzięki czemu pomogą Ci zapanować nad procesami związanymi z prowadzeniem wielokanałowego i międzynarodowego biznesu.

System zarządzania zamówieniami (OMS) może być właśnie tym, czego potrzebujesz. Przeanalizujmy zatem, w jaki sposób pomaga przekraczać granice w handlu, wręcz rewolucjonizując branżę e-commerce.

Handel transgraniczny – jak to działa w praktyce?

Wyobraź sobie sytuacje, w których mały butik w Łodzi sprzedaje ręcznie szyte torebki komuś w Austrii lub sprzedawca personalizowanych kubków w Rzeszowie trafia do miłośników gadżetów w Stanach Zjednoczonych. Pokazuje to, w jaki sposób transgraniczny handel elektroniczny przełamuje bariery geograficzne, czyniąc świat globalnym rynkiem bez granic.

Co istotne, ta globalna ekspansja nie jest przeznaczona tylko dla dużych graczy, jest kluczowa dla firm każdej wielkości. Niezależnie od tego, czy masz startup, czy jesteś właścicielem uznanej marki, rozważenie transgranicznego handlu elektronicznego może znacznie zwiększyć zasięg i przychody.

Jasne jest, że aby pozostać konkurencyjnym i rozwijać się, firmy muszą dążyć do ekspansji globalnej. Pojawia się pytanie o to, w jaki sposób przedsiębiorstwa mogą założyć działalność e-commerce transgranicznego i z jakimi wyzwaniami muszą się liczyć? Spróbujemy zgłębić temat.

ZAUWAŻ!

E-handel transgraniczny szybko staje się jednym z najważniejszych elementów modelu wielokanałowego i strategii marketingowych. Zapewnia dodatkowe możliwości dotarcia do nowych klientów na rynkach zagranicznych.

Jak wdrożyć transgraniczny model e-commerce?

Określenie rynku docelowego jest kluczowym pierwszym krokiem we wdrażaniu sprzedaży transgranicznej. Jednak nie powinieneś się skupiać wyłącznie na samym produkcie. Równolegle rozważ, w jaki sposób będziesz obsługiwać logistykę i dostawę swoich produktów w skali globalnej. Musisz dostosować infrastrukturę logistyczną do przesyłek międzynarodowych, rozważyć współpracę z dostawcami, czy też rozwiązać problemy z magazynowaniem. Konieczne jest również zapewnienie wysokiego poziomu obsługi klienta i efektywne zarządzanie zwrotami i reklamacjami.

Dlatego właśnie już na tym etapie powinieneś zastanowić się, w jaki sposób stos technologiczny powinien wspierać transgraniczny wzrost Twojej firmy podczas kształtowania strategii handlu elektronicznego. Jeśli Twoja firma wciąż tkwi w przestarzałych systemach, które nie są w stanie skalować ani personalizować doświadczeń, potrzebuje ona gruntownego remontu technologicznego. Planuj z wyprzedzeniem i w szerszej perspektywie.

Model e-commerce transgranicznego na rynkach globalnych można wdrożyć na dwa sposoby: sprzedając na rynku zagranicznym lub korzystając z własnej platformy e-commerce dostosowanej do danego rynku międzynarodowego. Istnieje też trzeci sposób: dywersyfikacja tych rozwiązań.

Co wybrać i jak nadążyć za oczekiwaniami klientów – i konkurencją? Być może intuicja podpowiada Ci, że odpowiedzią jest właśnie OMS. Jednak i tutaj nie musisz polegać na szczęściu ani intuicji. System zarządzania zamówieniami, wsparty zaawansowaną technologią – jest właściwym narzędziem, które umożliwia:

  • połączenie działania w różnych kanałach sprzedaży z poziomu jednej platformy
  • automatyzacja procesów i centralizacja przepływu danych
  • sprawna obsługa i zarządzanie zamówieniami w procesie sprzedaży

Dzięki OMS możesz zyskać kontrolę nad swoim biznesem, zoptymalizować procesy i nadążyć za globalną dynamiką rozwoju.

ZAUWAŻ!

Dane przetwarzane w czasie rzeczywistym stanowią podstawę skutecznej strategii zarządzania zamówieniami. Przy tak dużej ilości danych nie można polegać na statycznych arkuszach kalkulacyjnych.

Systemy zarządzania zamówieniami (OMS) zapewniają automatyzację i integrację – na każdym etapie realizacji zamówienia. Dzięki temu sprzedawca może dostarczać klientom spójne doświadczenia na dużą skalę i w każdym kanale.

To rozwiązanie, które zarządza wszystkimi etapami procesu sprzedaży Twojej firmy, od generowania zamówienia po dostawę, a także optymalizuje problemy logistyczne związane z międzynarodowym e-commerce:

  • sprawdza poziomy zapasów w magazynach
  • agreguje dane dotyczące zamówień z wielu kanałów
  • współpracuje z zewnętrznymi dostawcami usług logistycznych

Automatyzacja transgranicznego e-commerce nade wszystko polega na wykorzystaniu technologii do wykonywania czasochłonnych zadań ręcznych, które zazwyczaj wymagają ingerencji człowieka.

Jej ostatecznym celem jest usprawnienie procesów w całym cyklu realizacji zamówienia i generowanie oszczędności, zarówno czasowych, jak i finansowych. To jakość działania, którą znajdziesz w Apilo.

Handel transgraniczny – puść kciuki, zaufaj technologii i podejmij to wyzwanie z Apilo!

Automatyzacja procesów niezbędnych do realizacji marzenia o sukcesie na rynkach zagranicznych jest dzisiaj koniecznością. Jednak tutaj przy wyborze narzędzia do obsługi tego zadania znowu nie musisz zaciskać kciuków, licząc na szczęśliwy traf. Branża i-tech podaje gotowe rozwiązania, dzięki którym każda firma poszukująca sposobu na ekspansję międzynarodową może spełnić swoje globalne ambicje.

Tak działa Apilo. Dostęp do setek integracji z poziomu jednego panelu, sprawna obsługa e-commerce ze wsparciem technologicznego Asystenta Pakowania uwalniają możliwości i znacząco oszczędzają czas. Dodatkowo szeroko konfigurowalne zadania automatyczne ułatwiają zarządzanie sprzedażą na różnych platformach, zmniejszając koszty i zwiększając efektywność. System wspiera także sprzedawcę, poprawiając satysfakcję klientów dzięki szybszej realizacji zamówień.

Tak zbudowany OMS centralizuje nie tylko dane związane z zamówieniami, ale także zmniejsza liczbę błędów ludzkich. Automatyzuje procesy i zarządzanie zapasami w wielu kanałach sprzedaży detalicznej. Dzięki temu w ciągu kilku sekund przekazuje szczegółowe informacje o zamówieniu – przyspieszając i ułatwiając ich realizację. System zapewnia również spójność stanów magazynowych we wszystkich kanałach sprzedaży, co zapobiega zamawianiu produktów, które są niedostępne w magazynie.

Apilo to atrakcyjne rozwiązanie dla firm każdej wielkości. Startujący sprzedawcy docenią niski koszt na starcie, a więksi gracze – możliwość wygodnego skalowania biznesu bez prowizji od obrotu. Co istotne, możesz przetestować działanie Apilo – zakładając konto bez zobowiązań, zyskujesz na to aż 21 dni.

ZAUWAŻ!

Na rynku nie brakuje interesujących systemów do zarządzania sprzedażą wielokanałową — w tym transgraniczną, dlatego z łatwością znajdziesz odpowiedni dla siebie. Jednak wchodząc w ten obszar myśl przyszłościowo – w końcu cross-border to droga do działania na dużą skalę. Dlatego wybór narzędzia, które nie pobiera prowizji od sprzedaży za obsługę zamówień, jest intuicyjnie opłacalnym rozwiązaniem.

Strategia cross-border zapewnia ogromne możliwości wzrostu i dywersyfikacji dla firm w dzisiejszej globalnej rzeczywistości. Otwiera drzwi do nowych klientów za granicą, prowadząc do zwiększenia sprzedaży. Co warte ponownego podkreślenia – ekspansja zagraniczna jest możliwa dla każdego sprzedawcy, ale wymaga dokładnego planowania, badań i efektywnych procedur uwzględniających jej złożoność. Nie bój się przekroczyć tej granicy, stąpając twardo po ziemi i:

  • wdrażaj odpowiednie technologie,
  • czerp z automatyzacji,
  • korzystaj ze wsparcia ekspertów.

Przede wszystkim jednak w tym wyścigu nie polegaj na szczęściu. Zamiast tego zaufaj odpowiednim narzędziom, takim jak Apilo – aby móc podjąć wyzwanie transgranicznego handlu elektronicznego i sięgnąć po jego lukratywny potencjał z solidnym zapleczem technologicznym po swojej stronie.

Cały Playbook #2 o cross-border e-commerce pobierzesz TUTAJ >>

Materiał reklamowy powstały we współpracy z Apilo.

PS Playbook #2: Cross-border e-commerce