Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

CTR wyższy o 25% w kampanii targetowanej behawioralnie w mobilnej wersji NK

Wprowadzenie możliwości targetowania behawioralnego do mobilnej wersji NK przyniosło oczekiwane rezultaty. Już pierwsze kampanie, które zostały przeprowadzone z wykorzystaniem tej techniki, miały wskaźnik CTR wyższy nawet o 25% niż w przypadku tradycyjnych kampanii.
O autorze
1 min czytania 2013-03-11

Targetowanie behawioralne, które w swojej ofercie posiada mobilna wersja polskiego portalu społecznościowego Nk.pl, grupy celowe wyodrębnia bazując na kryteriach dostarczanych przez hurtownię danych serwisu. Są one przetwarzane przez Research.NK, dział badań portalu. Informacje o użytkownikach i ich aktywności pozwalają na precyzyjne dobieranie konkretnych grup celowych.

– Jak najdokładniejsze dotarcie z reklamą do konkretnych grup jest tym, czego najbardziej oczekują marketerzy. Do tej pory do dyspozycji mieli sekcje tematyczne dostępne na portalach horyzontalnych, ale nie dawało to pewności, kto na takich sekcjach przebywa. Natomiast założenia, że są to na przykład osoby zainteresowane motoryzacją lub finansami było obciążone dużym błędem – twierdzi Adrian Kielich z Mobext Polska (grupa Havas Media).

Jedną z pierwszych kampanii wykorzystujących targetowanie behawioralne w mobilnej NK przeprowadziła marka Kia. Jej kampania została podzielona na 3 części. W pierwszej kampania była targetowana demograficznie, według wieku odbiorców. W kolejnej części wykorzystano targetowanie beahawioralne, bazując na użytkownikach o zainteresowaniach motoryzacyjnych. Ostatnia grupa była kontrolną, bez sprecyzowanych kryteriów. Efektem był 25% wzrost skuteczności kampanii targetowanej behawioralnie w stosunku do grupy, której nie wyodrębniono za pomocą żadnych kryteriów.

– Kampania, którą przeprowadziliśmy w mobilnej wersji NK pokazała, że połączenie targetowania behawioralnego z możliwością skierowania reklamy do właściwej grupy demograficznej, było bardzo dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu udało nam się trafić z przekazem do właściwych użytkowników – powiedział Marcin Jastrzębski, Digital Media Specialist, Kia Motors Polska.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj