Jesteś jednym z twórców video, którzy zdecydowali się na współpracę z siecią partnerską. Jakie korzyści przynosi Ci taka współpraca?
Sieć partnerska daje przede wszystkim kontakt z innymi twórcami, ułatwia nam współpracę, organizuje szkolenia czy wspólne imprezy. To także coś w rodzaju youtubowego domu mediowego, który zajmuje się pozyskiwaniem firm do współpracy z naszymi kanałami.
Zobacz również
Skoro współpraca z sieciami partnerskimi jest dla twórców korzystna, dlaczego Twoim zdaniem nie wszyscy youtuberzy decydują się na nią?
Niektórzy youtuberzy, tacy jak np. chłopaki z 5 sposobów na czy Kotlet.TV to już dobrze rozwinięte firmy działające od lat, więc oni już świetnie sami sobie radzą. Może to jest powodem.
Jak wygląda proces tworzenia odcinka z cyklu Cyber Info? Ile trwa realizacja jednego odcinka?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Obecnie około dwóch tygodni, ponieważ zacząłem nagrywać odcinki w różnych częściach Polski i podnosić poprzeczkę tego, co tam się dzieje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy pamiętasz pierwszą firmę, z którą współpracowałeś? Co to był za projekt?
Tak, doskonale to pamiętam. To były czasy, gdy pokazanie produktu w filmie równało się z totalnym hejtem ze strony widzów. Zatem musiałem wymyślić coś specjalnego, co wytłumaczyłoby moje pierwsze „sprzedanie się”, więc nagrałem po prostu film „o sprzedaniu się”. To była współpraca z firmą Lenovo:
Piszesz, że Twoi widzowie zarzucali Ci, że się sprzedałeś. Co się zmieniło od tego czasu? Czy myślisz, że do widzów dotarło, że aby tworzyć kanał, musisz podjąć współpracę komercyjną z markami?
Nie, u mnie nie było czegoś takiego poza pojedynczymi przypadkami od razu uciszonymi przez fanów. Trzeba po prostu wiedzieć, jak współpracować z firmami. Świetnym tego przykładem są cyberreklamy, których widzowie wręcz domagają się w każdym odcinku, a jest to w pełni komercyjny spot reklamowy, tyle że w totalnie marianowym stylu.
Czy marki, z którymi do tej pory współpracowałeś, były przychylne temu, by tworzyć product placement według Twoich zasad?
Tak, nie ma innej opcji. Ja uważam się za artystę i jeżeli film nie jest według mojej myśli, to dziękuję za współpracę. Inaczej coś takiego nie miałoby sensu, a moi widzowie poczuliby się zawiedzeni i od razu złapali, że coś nie gra. Oberwałbym ja i marka. Dlatego każda współpraca jest dokładnie omawiana i dostosowywana do formatów na moim kanale.
Twoje trailery dla Orange są nie tylko zabawne, ale zrealizowane z wielkim rozmachem jak na YouTube. Ile trwa przygotowanie pomysłu oraz jego realizacja przy takim projekcie jak np. „Brzydcy i wściekli”?
Zdjęcia do Brzydkich i wściekłych trwały 2 dni, montaż około tygodnia, ale, żeby dojść do takiej produkcji, potrzebny był rok, przez który tworzyłem 11 innych trailerów w ramach tej kampanii. Ten był kulminacją rocznej współpracy z Orange.
Czy jest jakaś polska marka, którą cenisz bardziej za jej elastyczne podejście do współpracy przy Twoich produkcjach?
Tak, to jest LG Polska i Orange. To są wspaniali ludzie na właściwych stanowiskach. Doskonale znają świat YouTube, mój humor, postać i moje produkcje. Dlatego właśnie nasze współprace trwają tak długo i odnoszą sukcesy. Kampania środy z Orange otrzymała główną nagrodę Golden Arrow 2015 w kategorii marketing wirusowy (pierwsza taka nagroda dla youtubera), a dla LG realizuję już trzecią dużą kampanię, która też przejdzie do historii (pierwsza polska kampania prerollowa z udziałem youtubera).