zdjęcie: Helen Sloan (HBO)
Ponad 380 mln streamów ścieżki dźwiękowej „Gry o tron” i powiązanych z nią playlist pokazuje nam to, co oczywiste – fani serialu i książek, są równocześnie fanami serialowej muzyki. Ponad 250 tys. użytkowników serwisu stworzyło swoje własne playlisty inspirowane uniwersum „Gry o tron”, a jeszcze więcej, playlisty dedykowane poszczególnym bohaterom. Jeśli spojrzeć na statystyki, łatwo wywnioskować, kto zdaniem społeczności Spotify powinien zdobyć Żelazny Tron – Tyrion Lannister doczekał się ponad 7 700 fanowskich playlist.
Zobacz również
Fenomenem jest także skomponowana przed Ramina Djawadi oficjalna ścieżka dźwiękowa serialu, dzięki której można przypomnieć sobie najbardziej dramatyczne sceny z udziałem bohaterów. Majestatyczne „Light of the Seven” rozbrzmiewa gdy Cersei zleca wysadzenie Septu Baelora w finale sezonu szóstego – jest to najczęściej streamowany utwór Djawadiego na Spotify od stycznia 2016 roku. O włos popularności ustępują mu motyw przewodni, czyli „Main Title” oraz utwór „The Winds Of Winter” który towarzyszył Aryi podczas wyprawy do Braavos w sezonie czwartym.
Jednak „Gra o tron” na Spotify gości nie tylko muzycznie, ale także w formie podcastów. Użytkownicy Spotify spędzili już ponad 1,8 miliona godzin słuchając podcastów z „Grą o tron” w tytule. Największą popularność globalnie zdobyła seria Binge Mode: Game of Thrones, jej prowadzący Mallory Rubin i Jason Conception zyskali sympatyków na całym świecie dzięki swoim żywiołowym analizom poszczególnych odcinków i wątków.
W związku z premierą 8 sezonu GoT, Spotify odświeżyło swoją playlistę stworzoną wspólnie z twórcami serialu – Davidem Benioffem oraz D.B. Weissem. Wcześniej znana jako Songs of Ice and Fire teraz jest dostępna pod nazwą Game of Thrones: The End Is Coming.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Bohaterowie, którym poświęconych jest najwięcej fanowskich playlist:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Tyrion Lannister
- Hodor
- Jon Snow
- Cersei Lannister
- Arya Stark
- Samwell
- Sansa Stark
- Melisandre
- Khal Drogo
- Jaime Lannister
Kraje, w których najczęściej streamowana jest ścieżka dźwiękowa z „Gry o tron” (dane od 1 stycznia 2016 do 1 kwietnia 2019):
- USA
- Niemcy
- Wielka Brytania
- Hiszpania
- Francja
- Brazylia
- Kanada
- Meksyk
- Szwecja
- Holandia
ŚWIAT: Najczęściej streamowane utwory z oficjalnych ścieżek dźwiękowych „Gry o tron” (dane od 1 stycznia 2016 do 1 kwietnia 2019):
POLSKA: Najczęściej streamowane utwory z oficjalnych ścieżek dźwiękowych „Gry o tron” (dane od 1 stycznia 2016 do 1 kwietnia 2019)
ŚWIAT: Najpopularniejsze podcasty na temat „Gry o tron” (mierzone na podstawie liczby odsłuchanych godzin, dane od 1 stycznia 2016 do 1 kwietnia 2019.
- Binge Mode: Game of Thrones (U.S.A)
- Oysters, Clams & Cockles: Game of Thrones (U.S.A)
- A Cast of Kings – A Game of Thrones Podcast (U.S.A)
- Game of Owns – The Game of Thrones podcast (U.S.A)
- A Storm of Spoilers – A Game of Thrones Podcast (U.S.A)
- Arya Talking To Me? – A Game of Thrones Podcast (Australia)
- History of Westeros (Game of Thrones) (U.S.A)
- EW’s Game of Thrones Weekly (U.S.A)
- Boars, Gore and Swords: A Game of Thrones Podcast (U.S.A)
- Game of Thrones – podkasten (Norwegia)
PS
Z okazji premiery ostatniego sezonu „Gry o tron”, Oreo postanowiło przygotować małe co nieco dla fanów serialu – ciastka inspirowane kultową produkcją.
PS2
Z okazji zbliżającej się wielkimi krokami premiery ostatniego sezonu „Gry o tron”, HBO we współpracy z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie przygotowało nietypową akcję, w ramach której wszyscy chętni mogą oddać swoją krew i odebrać unikatowe gadżety związane z serialem.
PS3
W ramach promocji najnowszego i zarazem ostatniego sezonu serialu „Gra o tron”, HBO przygotowało nie lada gratkę dla fanów produkcji – w 6 lokalizacjach na świecie umieszczono 6 słynnych Żelaznych Tronów, dzięki czemu każdy z nas może stać się jego posiadaczem.
PS4
Nikolaj Coster-Waldau, czyli serialowy Jamie Lannister, wystąpił w nowej kampanii marki L’Oreal, w której promuje serię męskich kosmetyków Pure Charcoal. Reklama ma w sobie polski akcent.
PS5
W spocie promującym ostatni sezon „Gry o Tron” wykorzystano kultowe sceny z serialu i zareklamowano piwo Bud Light marki Budweiser.