Zadaniem Czteryczwarte było stworzenie logo i systemu identyfikacji dla nowej stacji.
– Wszystkie wskazania dotyczące grupy odbiorców i charakteru marki Meloradio sprowadzały nas do indywidualnego odczuwania melodii. Badaliśmy sposoby wizualizowania melodii przez ludzi – barw, które symbolizują gatunki muzyczne, nastroje, a nawet konkretne tony – powiedziała Dominika Sikora, brand strategy director w Czteryczwarte Brand Design.
Zobacz również
Synestezja to wrodzona zdolność łączenia zmysłów – dźwięki nabierają kolorów, obrazy zapachów, słowa mają swoje przypisane odcienie. Mimo tego, że synestezja dotyczy promila ludzkości, język dowodzi, że większości z nas nie są to wrażenia obce, w końców używamy określeń tj. „zabarwieniach” melodii i „tonach” kolorów.
System, który stworzyli projektanci Czteryczwarte wychodzi od kształtu gitary, jako jednego z najbardziej popularnych instrumentów na świecie. Ten podstawowy obrys przechodzi w morfujące formy organiczne, które pulsują, żyją i nadają systemowi energii, świeżości i rozpoznawalności. Kolory przechodzą tonalnie od ciepłych różów przez nasycony niebieski do morskiego błękitu. Elementy graficzne składają się na otaczające odbiorcę przenikające się i nakładające plamy barwne, dające spektrum szerokiej bazy muzycznej, specyficznego klimatu uzyskiwanego poprzez wiecznie żywe przeboje z domieszką współczesnych nastrojowych brzmień.
Celem identyfikacji, który udało się osiągnąć, jest to, by słuchając porannej audycji było równie miło popijać kawę właśnie z kubka Meloradio.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing