IBM niegdyś postawił sobie cel: sprawić, by komputery zaczęły współpracować z ludźmi w naturalny sposób, rozumiejąc pytania zadawane przez nas i udzielając odpowiedzi, które my będziemy mogli zrozumieć i ocenić. Tak został wykorzystany Watson, który pomaga Brazylijczykom poznawać sztukę w Muzeum Pinacoteca de São Paulo.
„Głos Sztuki” zastępuje audiowizualne przewodniki za pomocą programu Watson, który wyszukuje dane z książek, starych gazet, najnowszych artykułów, biografii, wywiadów i internetu i odpowiada na zadawane przez nas pytania w czasie rzeczywistym.
Zobacz również
Zespołowi IBM zajęło sześć miesięcy, aby uczyć Watsona, jak zrozumieć całą tę treść. Zakres konwersacji może obejmować fakty historyczne i techniczne jak np. „Jaką technikę wykorzystano do stworzenia tego obrazu?”.
Poniższy film przedstawia jak Watson operuję między naszymi pytaniami, tworząc unikalne połączenie między widzem a sztuką.
Sztuczna inteligencja nieraz udowodniła co potrafi. Sprawdza się w medycynie, obsłudze klienta i prostych pracach na magazynie. Potrafi jednak o wiele więcej, na przykład skomponować utwór muzyczny albo napisać scenariusz filmowy. Sprawdźcie → tutaj.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
ING zaangażował się w bardzo ciekawy projekt – dzięki nowym technologiom, takim jak sztuczna inteligencja i druk 3D, po prawie 350 latach od śmierci Rembrandta możemy podziwiać nowy obraz mistrza.
Więcej zobaczyć możecie → tutaj.