Neal Stephenson w swojej powieści pt. „Zamieć” utworzył coś, co dało podwaliny pod idee koncepcji Metaverse – olbrzymi, wirtualny świat, który stał się głównym sposobem konsumpcji treści, jak i całego życia. W kulturze i popkulturze obraz ten nie jest niczym wyjątkowym czy nowym. Matrix, Tron, Ready Player One czy Belle – to tylko kilka przykładów wielkich, cyfrowych metaświatów.
Po rebrandingu Facebooka na Meta i ogłoszeniu przez Marka Zuckerberga pracy nad Metaverse – świat technologii i marketingu oszalał. Swoje własne wersje opracowują także Microsoft, Epic Games czy Nvidia. Kto wygra wyścig po Metaverse i czy w ogóle możliwe jest, aby jedna korporacja stworzyła tak potężną wirtualną przestrzeń? Jakie wyzwania technologiczne stawia przed nami Metaverse? Dlaczego marki wplatają go w swoją komunikację, choć na dobrą sprawę jeszcze nic nie powstało? I czemu Elon Musk oraz ojciec PlayStation nie wierzą w koncepcję Zuckerberga?
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Na te i wiele innych pytań w naszym specjalnym odcinku NowyMarketing Podcast poświęconemu stricte metaverse odpowiadają eksperci branżowi: Artur Roguski oraz Filip Beźnicki z Accenture Song.
To epizod, który powstał wraz z wydaniem naszego Trendbooka poświęconego trendom w marketingu – w tym także Metaverse. Więcej informacji o Metaverse znajdziesz w nim, jak i w rozszerzonej wersji artykułu na naszej stronie internetowej.
Pobierz Trendbook NowegoMarketingu 2022
Sprawdź również:
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]