Opowiedz w kilku słowach o Engage Prague. Jak duża jest ta konferencja, czego dotyczy, do kogo jest kierowana, komu byście ją polecili?
To jedna z największych – jeśli rzeczywiście nie największa – konferencja poświęcona tematyce social media na całym świecie. SocialBakers (firma organizująca konferencję) ma obecnie już 13 biur w Azji, Australii, Europie i obu Amerykach. Skala przedsięwzięcia jest naprawdę powalająca, gdyż konferencje Engage odbyły się w ciągu ostatnich dwóch lat w kilku miejscach – Meksyk, Dubai, Bali, Praga , a niedługo Nowy York i Londyn.
Zobacz również
Tegoroczna edycja Engage Prague 2017 w liczbach:
- 25 warsztatów prowadzonych przez specjalistów z branży,
- 19 prelegentów z największych globalnych firm i agencji,
- 1 200 uczestników reprezentujących ponad 70 krajów
Oryginalnie konferencja skupiała się głównie na nowościach i ciekawostkach ze świata mediów społecznościowych. Ostatnie edycje jednak naturalnie ewoluują i coraz bardziej poświęcone są komunikacji marek, wydawców w digitalu.
To 3 dni, podczas których nie braknie nowości, trendów, wymiany doświadczeń i networkingu. 🙂 To miejsce dla wszystkich, którzy chcą rozwijać już posiadaną wiedzę w zakresie social media/digital, ale to również miejsce dla osób na wysokich stanowiskach (dyrektorów marketingu/komunikacji czy reprezentantów zarządów), którzy wiedzą, że nie uciekną od digitalizacji i prędzej czy później będą musieli dowiedzieć się, o co w tym świecie tak naprawdę chodzi. Przede wszystkim to miejsce spotkań i łączenia się świata klientów i agencji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Który raz byliście na Engage Prague i jakie macie wrażenia po tegorocznej edycji? Co Wam się najbardziej spodobało, a może czegoś zabrakło?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To druga edycja Engage, na której mieliśmy przyjemność być. W zeszłym roku byliśmy tylko na głównej konferencji, nie uczestniczyliśmy w warsztatach. Tak nam się spodobała ta konferencja, że nie mogliśmy jej opuścić w tym roku. Więcej, udało nam się poprowadzić jeden z warsztatów tegorocznej edycji i jesteśmy z tego powodu bardzo szczęśliwi. 🙂 Na pewno będziemy na kolejnych edycjach.
Warsztaty są świetnie przygotowane. To 3-godzinne spotkania podzielone na dwie części, z czego pierwsza to prezentacja case study, a druga to wspólna praca w grupach nad zadaniami przygotowanymi przez prowadzącego warsztat. Dzięki takiej formule uczestnicy warsztatów mogą się zaangażować jeszcze bardziej, omówić oraz przećwiczyć pewne rozwiązania i przede wszystkim nawiązać relacje z innymi uczestnikami czy z prowadzącymi warsztaty.
Nam tylko zabrakło czasu i bardzo żałujemy, że nie udało się wziąć udziału we wszystkich warsztatach, ale już z niektórych są dostępne materiały/nagrania, więc będziemy nadrabiać zaległości. 🙂
A jak wrażenia po Waszym warsztacie?
Nasz warsztat odbywał się pierwszego dnia Engage i o godzinie 9:00, więc nie było łatwo. Chcieliśmy wypaść jak najlepiej i mieliśmy spora tremę. Nawet dało się ją wyczuć na początku warsztatu, ale później już było tylko coraz lepiej. Świetnie poszła część pracy z grupami i tu byliśmy ogromnie zaskoczeni, jak dobrą robotę wykonały zespoły w odpowiedzi na przygotowane dla nich zadania. Finalnie dostaliśmy bardzo dobrą ocenę warsztatów od organizatorów i samych uczestników. Dla nas osobiście to bardzo dobre i cenne doświadczenie.
Które z prelekcji i warsztatów spodobały się Wam najbardziej? Które uważacie za najcenniejsze pod względem zdobytej wiedzy?
W naszych relacjach z każdego dnia konferencji wymienialiśmy najważniejsze nasze spostrzeżenia z wybranych warsztatów i prelekcji. Świetne jest to, że każdy na swoim poziomie i w swoim obszarze znajdzie na Engage coś dla siebie. Na nas na pewno zrobiło ogromne wrażenie wystąpienie Niny Spannari z Canon Australia, Carlosa Adrian z Cinepolis, Jana Rezaba z SocialBakers czy Steve Bartlett z Social Chain.
Duża część materiałów jest już dostępna i można oglądać wystąpienia prelegentów oraz przeczytać prezentację z warsztatów, zobaczcie tu >
Dla naszych klientów przygotowaliśmy materiał z najważniejszymi wnioskami z konferencji. Oczywiście możemy się nim też podzielić, jeśli ktoś będzie zainteresowany.
Jakie kluczowe nowe trendy wyróżnili byście po konferencji? Jakie tematy dominowały podczas warsztatów i prelekcji?
Do tej pory wszyscy odkrywaliśmy media społecznościowe i staraliśmy się wykorzystywać coraz to nowe rozwiązania dostarczane nam przez właścicieli tych platform. Więcej w tym było zabawy w darmowy marketing niż poważnych działań. Dużo szybkich czasami niezaplanowanych akcji niż rzeczywistego skupienia się na potrzebach użytkowników. Słuchając wystąpień prelegentów, można było odnieść wrażenie, że to się zmieni. Zmieni na korzyść budowania zaangażowania (ale nie rozumianego przez – dajcie jak najwięcej lajków) i długotrwałej/długoletniej relacji z użytkownikiem/klientem.
Jak oceniacie poziom konferencji w porównaniu do tych odbywających się u nas w kraju?
Jesteśmy obecni na prawie wszystkich największych konferencjach krajowych. Na wielu z nich występujemy jako prelegenci, a na innych słuchamy, poznajemy nowe osoby. Mamy swoje spostrzeżenia i zebraliśmy spostrzeżenia od osób, którym poleciliśmy Engage 2017. To zdecydowanie jedna z najlepszych konferencji tego typu na świecie. Na bardzo wysokim poziomie i myślę, że jeszcze długa droga przed naszymi lokalnymi konferencjami, aby dojść do tego poziomu. Przede wszystkim u nas w kraju (jeszcze) brakuje chęci do dzielenia się wiedzą, edukacji innych i współpracy na poziomie agencje i klienci. Zdecydowanie też w lokalnych konferencjach potrzeba „świeżego powietrza”, gdyż obecnie na większości konferencji występują te same osoby.
Będziemy bacznie patrzyli i sami jako prelegenci starali się tę poprzeczkę podnosić coraz wyżej. 🙂