DANONE dostosowuje nowy serwis internetowy do potrzeb osób, które częściowo bądź całkowicie utraciły wzrok

Nowa, polska strona internetowa DANONE po raz pierwszy prezentuje treści wszystkich spółek wchodzących w skład grupy (Nutricia, Danone, Żywiec Zdrój) w jednym miejscu. Serwis został dostosowany do potrzeb osób z dysfunkcjami wzroku.
O autorze
2 min czytania 2020-02-04

DANONE podkreśla, że codzienne wybory żywieniowe mają znaczenie dla zdrowia ludzi oraz kondycji planety, co odzwierciedla wizja grupy spółek Danone – One Planet. One Health. Teraz użytkownicy Internetu, dzięki nowej stronie, mogą dowiedzieć się więcej o jej założeniach, a także o społecznych inicjatywach, które podejmuje DANONE. Przejrzyste menu ułatwia nawigację i pozwala zapoznać się również z bogatym portfolio produktów spółek – Nutricia, Danone, Żywiec Zdrój – dopasowanym do potrzeb konsumentów na różnych etapach życia i dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb żywieniowych. Do nowości należy także zakładka Kariera, której treści dotychczas były osobnym serwisem, a dziś stanowią dopełnienie opowieści o działalności DANONE w Polsce. Strona dostępna jest w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej. Ponadto, dzięki odpowiedniemu dostosowaniu można wygodnie przeglądać ją na urządzeniach mobilnych.

Informacja dostępna dla tak wielu ludzi, jak to możliwe

Misją DANONE jest niesie zdrowie poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Między innymi dlatego producent zdecydował się na poszerzenie dostępności serwisu i dostosowanie go również do potrzeb osób z dysfunkcjami wzroku. Dzięki wprowadzeniu tekstu alternatywnego, wszelkie elementy nietekstowe, takie jak zdjęcia czy obrazki, mogą być przetworzone przez oprogramowanie użytkownika, co pozwoli mu uzyskać informację o ich treści. Zastosowano też zwiększony kontrast w celu poprawy widoczności oraz mechanizm umożliwiający zmianę rozmiaru czcionki.

Składnia kodu witryny jest odpowiednia dla technologii asystujących, które mogą zrozumieć nazwę lub przeznaczenie napotkanego elementu i przekazać użytkownikowi informację o nim lub też pomóc wykonać określone działanie. Dla ułatwienia zastosowano spójną nawigację, czyli mechanizmy, które powtarzają się na podstronach, czyniąc serwis bardziej intuicyjnym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dodatkowo dostęp do elementów strony i jej funkcjonalności można uzyskać za pośrednictwem klawiatury. Warto również zauważyć, że serwis nie zawiera komponentów np. błyszczących elementów czy muzyki w tle, które mogłyby nieść ryzyko wystąpienia negatywnych dla zdrowia objawów u niektórych osób odwiedzających serwis (np. osób chorych na epilepsję).

Odpowiedzialna społecznie zmiana

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– To bardzo ważne, by materiały publikowane przez jakikolwiek podmiot były dostępne dla każdego. Dlatego z perspektywy osoby z niepełnosprawnością wzroku cieszy mnie profesjonalne podejście do tego zagadnienia. Dbałość o równy dostęp do informacji świadczy o tym, że odpowiedzialność społeczną spółki DANONE traktują poważnie i szeroko. A tak po ludzku: bez wykluczeń, życie każdego staje się prostsze dzięki pełnej dostępności informacji – mówi Łukasz Słowik, przedstawiciel projektów Niewidzialna Wystawa i Opisujemy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowa strona internetowa DANONE jest kontynuacją dotychczasowych działań spółek skupiających się na odpowiedzialnym rozwoju biznesów z dbałością o różnorodne potrzeby społeczne oraz o środowisko naturalne. Za projekt strony i jej przygotowanie odpowiedzialna jest agencja Walk Digital.