Czym jest platforma mobilni.pl? Co skłoniło Was do jej stworzenia, skąd inspiracja i pomysł?
Mobilni.pl to przede wszystkim portal z jakościowymi materiałami dedykowany dla tych wszystkich, którzy szukają w jednym miejscu ciekawych informacji z pogranicza: TECHNOLOGII, MOTORYZACJI, KULTURY, PODRÓŻY, STYLU ŻYCIA. Znajdą u nas również interesujące sylwetki, inspirujących ludzi z różnych dziedzin. Mobilini.pl to przestrzeń, w której dotykamy trendów, obserwujemy świat i szukamy inspiracji. Autorzy tworzący treści w serwisie lubią poznawać, doświadczać i czerpać z życia to co najlepsze. Ich codziennością są miasta, w których żyją kreatywnie blisko technologii czy motoryzacji, a na naszych łamach dzielą się swoimi spostrzeżeniami z odbiorcami. Platforma mobilni.pl dotyczy mobilności w szerokim zakresie tego słowa. Podejmowane są na niej tematy związane ze zmianami pokoleniowymi, myśleniem out of the box, pokazywaniem różnych trendów czy także zmianami rynkowymi.
Podążając za trendami oraz rozmawiając na co dzień z młodymi osobami dostrzegliśmy potrzebę stworzenia miejsca, w którym otrzymają oni całe spectrum interesujących informacji. W związku z tym, że pokolenie to jest nierozerwalnie związane z technologiami, najskuteczniej jest dotrzeć do nich właśnie przy użyciu takiej formy komunikacji jak serwis www.
Zobacz również
W stworzeniu tej platformy przyświecały nam również cele biznesowe. Mobilni.pl to także przestrzeń pozwalająca zapoznać się z nowościami marek oraz nowoczesnymi formami finansowania oferowanymi przez Volkswagen Financial Services. W ramach naszej strategii działań stawiamy na informowanie i edukowanie w zakresie mobilnych rozwiązań w czym jesteśmy liderem na rynku, a odwołując się do globalnej strategii Route 2025 budujemy jednorodny ekosystem w kontakcie z konsumentami.
Czemu na grupę docelową wybraliście Millenialsów?
Przedstawiciele tego pokolenia charakteryzują się wyjątkowymi cechami, które znacząco odróżniają ich od pokolenia rodziców czy dziadków. To właśnie oni w ogromnym stopniu wpływają na współczesny obraz świata, kierunki jego rozwoju, a także rynek produktów i usług. W naturalny sposób traktujemy ich jako bardzo istotną grupę dla sprzedaży naszych produktów i wiemy jednocześnie, że już teraz mają inną ścieżkę zakupową, która stale będzie ewaluować. Dlatego wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom tworzymy proces obsługi Klienta w taki sposób, aby wykorzystać jak najwięcej punktów styku z naszą Marką.
Co jest przewagą Waszej platformy?
Przewagą mobilni.pl są unikalne treści dopasowane do potrzeb grupy docelowej. Chcąc lepiej zrozumieć ich oczekiwania, zrealizowaliśmy badania, dzięki którym otrzymaliśmy odpowiedź na to, co millenialsi rozumieją przez pojęcie mobilności oraz w jakim stopniu czują się mobilnymi.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Badania potwierdzają, że rozumienie pojęcia mobilności wśród osób z pokolenia „Y” wychodzi poza jego tradycyjne pojmowanie związane z przemieszczaniem się. Naturalnie, w dalszym ciągu utożsamiają je oni z transportem i możliwością pokonywania dużych odległości w krótkim czasie, jednak wyraźnie widać, że nie są to jedyne obszary życia jakie, ich zdaniem, wchodzą w zakres tego zjawiska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najwięcej respondentów badania stwierdziło, że przez swoją mobilność rozumie posiadanie smartfona (29%), dostępności, łączności i kontaktu z otaczającym światem (25%) oraz konkretnie łącza internetowego (22%). Zaskakująco dopiero później pojawia się swoboda ruchu (22%) oraz posiadanie samochodu (19%). Aspektem związanym z mobilnością są również podróże, co potwierdza 84% respondentów.
Zauważalne jest także skojarzenie pracy z mobilnością, na co wskazuje 75% udzielających odpowiedzi. Mobilność w związku z pracą wyraża się wśród 66% badanych, którzy gotowi są podjąć pracę w innej branży niż obecna, co wpływa na elastyczność rynku pracy młodych ludzi. Aż 2/3 z respondentów preferuje bardziej mobilną pracę z domu niż pracę w biurze na stałym stanowisku.
90% millenialsów deklaruje, że chcą być ludźmi mobilnymi – jednocześnie podkreślając też, że cechuje ich elastyczność oraz otwartość na zmiany. Zebrana wiedza posłużyła nam do identyfikacji interesujących ich zagadnień, które stały się przedmiotem sześciu głównych kategorii tematycznych: Technologia, Motoryzacja, Kultura, Podróże, Styl życia i Ludzie.
Jak planujecie pozyskiwać ruch? Na jak długo rozpisany jest ten projekt?
Angażujący content jest głównym kluczem do naszego sukcesu. W ramach każdej z kategorii współpracujemy z ekspertami w danej dziedzinie, którzy systematycznie dostarczają nam treści na potrzeby ich publikacji w serwisie. Dzięki współpracy z influencerami, którzy również zaangażowani są w przygotowywanie contentu na platformę docieramy do odbiorców także przy użyciu ich mediów społecznościowych, w których udostępniają oni linki do stworzonych przez nich tekstów na mobilni.pl. Projekt jest niekomercyjnym działaniem długofalowym. Chcemy go konsekwentnie rozwijać w najbliższych latach.
Jakie korzyści planujecie osiągnąć dzięki platformie i związanej z nią strategii content marketingowej?
W związku z tym, że w claimie Volkswagen Financial Services znajduje się hasło „The key to mobility” – klucz do mobilności, postanowiliśmy tę mobilność zaprezentować w szerszej perspektywie. Przy użyciu nowoczesnych kanałów dotarcia kierujemy do millenialsów treści dotyczące mobilności w ich rozumieniu. Jak wynika ze zrealizowanych przez nas badań, aż 90% z nich chciałoby być mobilnymi, a Volkswagen Financial Services właśnie takie rozwiązania oferuje. Młodzi ludzie w innowacyjny sposób podchodzą do kwestii posiadania. Najważniejszym jest dla nich korzystanie z rozwiązań, a nie posiadanie za wszelką cenę. Interesujące są dla nich rozwiązania niewymagające długoterminowych zobowiązań, a jednocześnie dające możliwość regularnej wymiany dóbr. Dostosowując się do potrzeb młodych, oferujemy produkty spełniające ich oczekiwania. To właśnie ta grupa, jest wielkim potencjałem sprzedażowym do którego chcemy docierać z nowoczesnymi rozwiązaniami finansowania aut. Doskonale dopasowane są dla nich na przykład produkty z rynkową wartością końcową – MRV, dzięki którym, między innymi poprzez brak konieczności poszukiwania nowego nabywcy samochodu zyskują cenny czas na realizację pasji. Chcemy przede wszystkim edukować i poprzez nasz serwis zmieniać sposób myślenia, przyzwyczajenia czy stereotypy w zakresie mobilności, podejścia do posiadania. A długofalowo, oczywiście pożądanym efektem będzie zmiana postaw.
Jaki powinien być content skierowany do młodego pokolenia konsumentów? Co ich interesuje, przyciąga?
Millenialsi niezwykle szybko reagują na to co dzieję się wokół nich. Uważają, że to otoczenie powinno dostosowywać się do nich, a nie oni do otoczenia. Są na bieżąco ze wszelkimi nowościami więc treści, które im oferujemy nie mogą mieć charakteru odświeżenia czegoś, o czym już im komunikowano. Mają ogromną świadomość tego co chcą przeczytać, a próby dostarczenia im niedoskonałości skazane są na porażkę. Ważnym elementem jest autentyzm treści. Nie jest wskazanym, aby na siłę próbować dopasować się do języka, w jakim komunikują się przedstawiciele owego pokolenia Y. „Content is the king”, a młodzi ludzie doskonale potrafią zrozumieć język nieznacznie odmienny od tego, w którym komunikują się z rówieśnikami. W związku z tym, że młodzi przyzwyczajeni są do nadmiaru bodźców z otoczenia, niezwykle szybko nudzą się realizując jedną rzecz. Właśnie dlatego teksty powinny być urozmaicane różnorodnymi elementami takimi jak: zdjęcia, video, infografiki.
To pozwoli zwiększyć wizualną atrakcyjność artykułów i wyeliminuje uczucie znużenia przy zapoznawaniu się w artykułem.