Dawid Kosiński i Marcin Połowianiuk odchodzą ze Spider’s Web i zakładają własny kanał na YouTube

Dawid Kosiński i Marcin Połowianiuk odchodzą ze Spider’s Web i zakładają własny kanał na YouTube
„Po 10 latach odeszliśmy ze Spider's Web, a w tym filmie rozliczamy się z przeszłością" - tymi słowami zostaje opisane pierwsze wideo na „Kanale o technologii". Jego założycielami są dotychczasowi twórcy portalu Spider's Web. Dlaczego odeszli z redakcji i chcą tworzyć własne materiały?
O autorze
2 min czytania 2023-01-05

„Zdecydowaliśmy się na zakończenie współpracy ze Spider’s Web i rozpoczęcie naszej youtube’owej drogi zupełnie od zera” – tymi słowami wita się Dawid Kosiński na swoim własnym „Kanale o technologii”, który założył wraz z Marcinem Połowianiukiem. Zarówno Kosiński i Połowaniuk od dekady byli związani z portalem technologicznym Spider’s Web i dlatego ich decyzja o rozpoczęciu własnej działalności może być zaskoczeniem dla fanów tego medium.

Dotychczas Dawid Kosiński pełnił w redakcji rolę key account managera, blogera i prezentera (znamy go z większości filmów publikowanych w social mediach, na których testuje sprzęty i gadżety technologiczne). Natomiast Marcin Połowianiuk zajmował się w Spider’s Webie zarządzaniem działem foto, pisaniem artykułów, fotografowaniem, a także nagrywaniem filmów, montażem i publikowaniem ich na portalu. Teraz twórcy chcą wykorzystać zdobyte doświadczenie we własnej działalności, dlatego otworzyli dwa kanały na YouTube: „Kanał o technologii” (skoncentrowany na nowych technologiach) i „Kanał o domu”, gdzie będziemy mogli oglądać testy sprzętów AGD.

– Założyliśmy firmę produkującą wideo, a także dwa kanały na YouTube i właśnie na tych kanałach będziemy się realizować i opowiadać o swoich zajawkach, takich jak nowe technologie, gaming, czasami też foto i wideo – mówi w materiale Dawid Kosiński.

Dlaczego jednak odeszli ze Spider’s Web? Jak argumentują twórcy nowych kanałów, powodem pójścia na swoje był fakt, że to co robili w ostatnim czasie „nie do końca im się podobało”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Na początku praca w Spider’s Web była świetną zabawą. Później ta zabawa zamieniła się w dobrze prosperująca firmę, by teraz powoli stawać się korporacją – tłumaczy Dawid Kosiński.

– Nie podoba nam się, że nadrzędną wartością stało się gonienie za klikami i clickbaitowymi tytułami – dodaje Połowianiuk.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Twórcy wyjaśniają, że nie mają żalu o to, że firma się rozrasta i zmieniają się jej priorytety – wiedzą, jak działają dzisiaj duże media, dla których przede wszystkim liczą się zasięgi i wyniki finansowe. Ta formuła jednak nie odpowiada byłym redaktorom Spider’s Webu, którzy wolą tworzyć autorskie materiały dla zajawkowiczów niż narzucane z góry sponsorowane teksty i recenzje. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Oczywiście twórcy zaznaczają, że na ich nowych kanałach będą pojawiać się treści sponsorowane, ale w ograniczonej liczbie i odpowiadające ich zainteresowaniom. Aby zachować transparentność, co miesiąc będą przedstawiane widzom zestawienia wszystkich współprac w danym przedziale czasowym.

Kosiński i Połowaniuk na koniec uprzedzają, że na „Kanale o technologii” i „Kanale o domu” możemy spodziewać się recenzji nagrywanych w podobnej scenerii i jakości, jaką prezentowali dotychczas na kanale Spider’s Web. Okazuje się, że do tej pory materiały dla portalu technologicznego były realizowane w ich własnych domach i za pomocą prywatnego sprzętu.

PS Popularne serwisy pod lupą UOKiK

Prezes UOKiK postawił zarzuty Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych. Spółkom grozi kara w wysokości do 10% obrotu.