– DDB stało się agencją interaktywną, a wstąpienie do IAB wydaje nam się naturalną tego konsekwencją. Większość nowych realizowanych przez DDB projektów to działania interaktywne, w których tradycyjna reklama pełni rolę wspomagającą – powiedział Szymon Gutkowski, Dyrektor Generalny DDB Warszawa.
Interactive Advertising Bureau (IAB) istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 2000 roku. Wśród członków związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. W ciągu 12 lat działalności do IAB Polska przystąpiło ponad 200 firm, nie mogło zabraknąć DDB Warszawa.
Zobacz również
– Czas nie stoi w miejscu, codziennie się zmieniamy i rozwijamy – i widać to na każdym kroku funkcjonowania agencji: w procesach zachodzących wewnątrz, w projektach przez nią realizowanych (kampania Rozkłady Jazdy PKP dla McDonald’s, wielokrotnie nagradzana na festiwalach kreatywnych w 2012, w tym na najważniejszych w Cannes (Brązowe i Srebrne Lwy) i w Protoroż (Grand Prix), powstała właśnie na styku starych i nowych mediów). To wszystko w efekcie przekłada się na stały i dynamiczny wzrost przychodów z komunikacji digitalowej w przychodach całej agencji (w 2012 już ponad 20%) – uzupełnia Michał Rutkowski, Dyrektor Zarządzający Tribal DDB.
DDB Warszawa to jedna z największych agencji reklamowych w Polsce. Powstała w 1991 jako Corporate Profiles. W 1997 po połączeniu z siecią DDB Worldwide stała się częścią jednej z najdynamiczniej rozwijających się sieci reklamowych na świecie.
Agencja reklamowa DDB Warszawa świadczy usługi typu full service. W ostatnich latach kładzie nacisk na digitalizację oferty i rozwój kompetencji w tym zakresie. Pierwszym etapem tego procesu było powstanie w 2007 działu interaktywnego Tribal DDB. Dziś ta spółka zatrudnia 27 osób i co roku notuje dwucyfrowe wzrosty przychodów. Proces digitalizacji obejmuje wszystkie działy DDB – od kreacji, przez strategię, po dział obsługi klienta. Wyłonienie 6-osobowej spółki ddc media i przeniesienie zespołu Tribal DDB do biura, w którym pracuje cały zespół DDB, zaowocowały w 2012 m.in. takimi sukcesami, jak: wygranie przetargu na obsługę digitalową marki Maximus, realizacja aplikacji na smartfony i tablety Doodad czy nowa strona Dreamlinera dla PLL LOT. Rok 2012 zamknie się wzrostem obrotów w zakresie digital przekraczającym 106% i wzrostem przychodów agencji przekraczającym 45%. Obecnie co piąta złotówka zarabiana przez agencję pochodzi z komunikacji w internecie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Dla DDB najważniejsza jest kreatywność. Wierzymy, że kreatywność propozycji, opartych na dobrej strategii, pozwala osiągać zaskakujące rezultaty w biznesie. Kreatywność i innowacyjność stanowią o sukcesie DDB w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W 2012 DDB Warszawa zdobyło wiele nagród i wyróżnień, m.in.:
- Cannes Lions 2012, najlepsza agencja z Polski, najlepszy dotychczasowy wynik agencji z Polski, 2 Silver i 1 Brown Lion, 3 National Diploma
- London International Awards 2012, Silver Award
- Golden Drum 2012, najlepsza agencja z Polski, 5. miejsce w ogólnym rankingu Grand Prix, 2 Golden i Silver Drum
- EFFIE 2012, najbardziej efektywna Agencja Reklamowa Roku, 3 Srebrne i 1 Brązowe Effie
- Eurobest 2012 – 2 Gold, 1 Silver i 2 Brown
- Epica Awards 2012 – 1 Brown Epica
- KTR 2012, 2. miejsce w rankingu, 3 złota, 2 srebra KTR
- Golden Arrow 2012, 2. miejsce pod względem zdobytych nagród, najlepszy wynik agencji full service w konkursie, 3 nagrody Golden Arrow
- Media Trendy 2012, 3. miejsce pod względem zdobytych nagród, najlepszy wynik agencji full service w konkursie, 3 nagrody Media Trendy, wyróżnienie w konkursie Young Media Lions dla jedynego zespołu z agencji full service
- Webstar Festival (grudzień 2011), 2 nagrody i 4 wyróżnienia
- Webstar Festival 2012, Webstar Internautów za stronę dla Dreamlinera w kategorii Podróże i Turystyka (rozstrzygnięcie konkursu w grudniu 2012, nominowano 15 projektów agencji)
- Effie Hungary 2012, 1 nominacja
- Paweł Kastory, CEO Grupy DDB Warszawa, Człowiekiem Reklamy 2012 w rankingu magazynu Brief
- Kampania „5. stadion” dla Tyskiego otrzymała nagrodę specjalną za projekt komunikacji marketingowej w rankingu magazynu „Brief”
- Dyrektor Marketingu PKO Banku Polskiego nagrodzony tytułem Dyrektora Marketingu Roku 2011 podczas Kongresu Dyrektorów Marketingu w Sopocie w 2012
- Lampart za najbardziej podziwianą kreację wizerunku marki bankowej za działania w 2011 dla PKO Banku Polskiego przyznany przez środowisko bankowców