Podczas dwóch pierwszych edycji wydarzenia prelegenci omawiali m.in. zagadnienia związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i uczestnictwem przedsiębiorstw prywatnych w życiu kulturalnym. W tym roku ponownie stworzono przestrzeń do dyskusji, bowiem organizatorom zależy na kształtowaniu wspólnoty dbającej o kulturę i dobro wspólne.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
W tym roku debata skupi się na przykładach dobrych praktyk współpracy kultury i biznesu w skali lokalnej i krajowej, nowoczesnych modelach mecenatu, pozawizerunkowych korzyściach dla biznesu, płynących z inwestowania w kulturę oraz na zagadnieniach związanych z administracyjnymi aspektami współpracy między sektorem prywatnym i publicznym.
Uczestnicy wspólnie zastanowią nad czynnikami motywującymi do inwestowania w sztukę i znaczeniem mecenatu dla lokalnych społeczności. Ponadto spróbują odpowiedzieć na pytania o to, co stoi na przeszkodzie w nawiązywaniu współpracy między sektorem kultury i prywatnym biznesem oraz jakie praktyki administracyjne mogą zachęcić inwestorów do wspierania kultury.
– Istnieje wiele badań pokazujących, że uczestnictwo w kulturze i dostęp do sztuki wpływa znacząco na dobrostan, także psychiczny, ludzi, na ich zadowolenie z życia. A to z kolei ma wpływ na ich skłonność do uczestnictwa w życiu ekonomicznym. Dlatego tak ważne jest budowanie trwałych relacji między biznesem i instytucjami kultury oraz wspólne opracowywanie długofalowych programów wsparcia rozwoju sztuki i artystów – mówił Andrzej Kosendiak, dyrektor NFM w latach 2014–2024 w rozmowie z „Nowym Marketingiem”.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Wśród uczestników pojawią się przedstawiciele kultury, biznesu oraz administracji. W debacie udział wezmą:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Ewa Folta – kolekcjonerka sztuki,
- Krzysztof Folta – przewodniczący rady nadzorczej TIM SA,
- Andrzej Kosendiak – dyrektor NFM w latach 2014–2024, doradca ds. artystycznych dyrekcji NFM, dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego i Wrocław Baroque Ensemble,
- Rafał Krzemień – prezes zarządu Totalizator Sportowy Sp. z o.o.,
- Maciej Tomaszewski – rzecznik prasowy STRABAG Sp. z o.o.
Dyskusję poprowadzi Jarosław Sroka, członek zarządu KI Next, koordynator programu InCredibles, gospodarz audycji „Firmament” w Radiu 357.
Po debacie organizatorzy zapraszają na koncert „Beczała & Radvanovsky – Gala operowa”, podczas którego znakomici śpiewacy wystąpią z NFM Filharmonią Wrocławską pod batutą maestra Gianluki Marcianò. Wieczór zwieńczy uroczysty bankiet.
Zdjęcia: mat. pras.