Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

Decathlon postuluje wprowadzenie ulgi podatkowej na zajęcia sportowe dla dzieci

Decathlon postuluje wprowadzenie ulgi podatkowej na zajęcia sportowe dla dzieci
Statystyki alarmują: polskie dzieci spędzają średnio 4,5 godziny dziennie przed ekranem, a co piąte z nich zmaga się z problemem otyłości. Jak się okazuje, często to bariery finansowe zamykają drogę do uprawiania sportu tym rodzinom, które nie mogą pozwolić sobie na finansowanie dodatkowych zajęć pozaszkolnych. Tę sytuację chce zmieniać Decathlon.
O autorze
1 min czytania 2025-09-02

Średni miesięczny wydatek na aktywności sportowe dziecka to ok. 150 zł w mieście i 110 zł na wsi. Dla wielu rodziców oznacza to konieczność wyboru między sportem a innymi podstawowymi potrzebami. W rezultacie tysiące dzieci pozostaje poza zasięgiem zajęć sportowych, które mogłyby nie tylko sprawić radość, ale także pomóc kształtować ich charakter, zdrowie i relacje społeczne.

Ulga na sport, szansa na aktywność

Rodzinna ulga podatkowa na sport to pomysł, który mógłby realnie zmienić tę sytuację. Zakłada odliczenie od podatku kosztów związanych z dodatkowymi zajęciami sportowymi, co znacząco odciążyłoby budżety rodzinne. To nie tylko wsparcie ekonomiczne, ale też narzędzie do budowania równości – każde dziecko, niezależnie od statusu rodziców, mogłoby trenować, rozwijać pasje i czerpać z aktywności to, co najlepsze.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak przekonują pomysłodawcy projektu, inwestycja w sport dla najmłodszych to w dłuższej perspektywie oszczędności dla państwa – zdrowsze dzieci to mniejsze wydatki na leczenie chorób cywilizacyjnych, lepsza koncentracja i wyniki w nauce, a także większa integracja społeczna. Innymi słowy, to rozwiązanie, które łączy interes rodzin, samorządów i całego systemu zdrowotno-edukacyjnego.

Podpisz i wejdź do gry

Na stronie akcji można podpisać petycję do Kancelarii Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie wprowadzenia rodzinnej ulgi podatkowej. Kampania sieci sklepów Decathlon zakłada, że miałaby ona obejmować dzieci w wieku od 5 do 18 lat i wynosić odpowiednio:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • 500 zł ulgi na każde dziecko dla rodziców w I progu podatkowym,
  • 250 zł ulgi na każde dziecko dla rodziców w II progu podatkowym.

Efekty? Organizatorzy kampanii przekonują, że dzięki wprowadzeniu rodzinnej ulgi podatkowej na sport dla najmłodszych blisko 570 000 dzieci więcej mogłoby rozpocząć uprawianie aktywności fizycznej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Decathlon za darmo wypożycza sprzęt sportowy w miejscach publicznych w Czechach

PS2 „Wszystkie drogi prowadzą do Decathlonu”: bo każda droga zaczyna się od ruchu