Decathlon startuje z roweroterapią i zachęca Polaków do codziennego kręcenia kilometrów

Decathlon startuje z roweroterapią i zachęca Polaków do codziennego kręcenia kilometrów
Stworzone przez Decathlon pojęcie roweroterapii oznacza codzienną jazdę na rowerze, dzięki której utrzymamy dobrą formę psychiczną i fizyczną. Spalimy kalorie, zredukujemy zły cholesterol, a także obniżymy ryzyko chorób serca i płuc. Dodatkowo, wzmocnimy też mięśnie oraz zadbamy o zgrabną sylwetkę.
O autorze
2 min czytania 2024-03-01

Wszyscy chcemy żyć jak najdłużej i cieszyć się nienagannym zdrowiem. Dostęp do służby zdrowia i leków jest jednak coraz trudniejszy, a w rezultacie najbardziej niedocenionym i jednocześnie najbardziej dostępnym sposobem na dobre zdrowie jest profilaktyka.

fot. Materiały prasowe Decathlon

Ponieważ badania naukowe pokazują, że jazda na rowerze ogranicza ryzyko wielu chorób, Decathlon wyszedł z inicjatywą prezentującą jazdę na rowerze jako skuteczny sposób na zachowanie zdrowia fizycznego i psychicznego, tworząc nowy rodzaj terapii — roweroterapię. Do udziału w kampanii zaproszeni zostali zawodowi lekarze i specjaliści w różnych obszarach, m.in. kardiologii, fizjoterapii czy psychologii, którzy podzielą się wiedzą oraz przedstawią dowody na to, że jazda na rowerze skutecznie pomaga w zapobieganiu występowania wielu chorób fizycznych i psychicznych.

W ramach kampanii stworzona została dedykowana przestrzeń na portalu Medonet, gdzie odbiorcy mogą zapoznać się ze stworzonymi we współpracy z medykami materiałami. Udział w kampanii wzięli także znani i lubiani aktorzy: Joanna Jabłczyńska, Tomasz Stockinger oraz Michał Sikorski, którzy wystąpili w promujących jazdę na rowerze spotach video. Emisja filmików będzie prowadzona m.in. w kinach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Nasza roweroterapia ma na celu zachęcenie Polaków do regularnej, a najlepiej codziennej jazdy na rowerze. Okazji jest co niemiara: rowerem możemy dojeżdżać do pracy, zawozić swoje dziecko do przedszkola, a spacer „na dwóch kołach” po pracy z przyjaciółką też jest super pomysłem. Chcemy uświadamiać społeczeństwo, że czasem niewiele potrzeba, aby pomóc swojemu organizmowi. Nie musimy jeździć rowerem wyczynowo. Wsiadajmy więc na dwa koła i kręćmy kilometry, dla przyjemności i dla swojego samopoczucia — mówi Krzysztof Gońka, head of brand & communication Decathlon Polska.

Ważnym partnerem akcji jest także Tour de Pologne — największy w Polsce wyścig kolarski, który od lat stara się rozpowszechniać kolarstwo w naszym kraju. Decathlon, we współpracy z Tour de Pologne, zorganizuje w kilku polskich miastach kolarskie eventy, które mają dodatkowo zachęcić odbiorców do aktywności na dwóch kółkach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Tour de Pologne od wielu lat promuje w Polsce kolarstwo, zarówno profesjonalne, jak i amatorskie. To piękny sport, który każdy z nas może uprawiać i czerpać z niego wiele korzyści. Oglądanie zawodowych kolarzy daje nam mnóstwo emocji i pozytywnych wrażeń, ale codzienna, amatorska jazda to ogromna pomoc dla organizmu każdego człowieka. Pamiętajmy o tym i dbajmy o swoje zdrowie z pomocą rowerów — przekonuje Czesław Lang, polski kolarz torowy i szosowy, wicemistrz olimpijski oraz dwukrotny medalista szosowych mistrzostw świata, a obecnie organizator Tour de Pologne UCI World Tour.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: materiały prasowe Decathlon