Czujniki, które pozwolą monitorować jakość powietrza, wsparcie dla dzieci z niezamożnych rodzin, rewolucja żywieniowa w polskich szpitalach oraz profilaktyka nowotworowa – to tylko niektóre z 21 projektów społecznych zainicjowanych przez pracowników firmy doradczej Deloitte. Wszystkie inicjatywy, wybrane w drugiej edycji konkursu , mieszczą się w formule idei „Making an impact that matters” (co oznacza kreowanie pozytywnych zmian).
W ubiegłym roku z okazji 25-lecia działalności Deloitte firma wsparła 25 ważnych projektów społecznych, zaproponowanych przez jej pracowników. Łącznie przedstawiciele Deloitte, którzy wcielili się w rolę koordynatorów, przeznaczyli aż 1 384 godzin na realizację prowadzonych przez siebie projektów, a w przypadku pozostałych wolontariuszy było to aż 3 349 godzin.
Zobacz również
„Inicjatywa cieszyła się tak dużym powodzeniem, że postanowiliśmy działania te wpisać na stałe w naszą strategię. Wychodzimy z założenia, że biznes to nie tylko zysk, ale również wspieranie społeczności, w których funkcjonuje firma i jej pracownicy. Cieszę się, że zespół Deloitte wyróżnia tak dużą wrażliwością społeczną” – mówi Marek Metrycki, Partner Zarządzający Deloitte w Polsce.
W drugiej edycji konkursu „Twoja inicjatywa. Twój wpływ” zgłoszono aż 72 inicjatywy w trzech kategoriach budżetowych: 5 tys. zł, 10 tys. zł oraz 15 tys. zł. Ostatecznie wybrano 21 projektów pracowniczych i 2 studenckie. Łączny budżet inicjatyw pracowników, które uzyskały wsparcie wyniesie 250 tys. zł. Najwięcej z nich dotyczy edukacji, pomocy społecznej, kultury, sportu ,zdrowia oraz wyrównywania szans. Rada Konkursu zgłoszonym projektom przyznawała punkty w skali od 1 do 5, oceniając je pod kątem kilku aspektów: potencjału do kontynuacji, wykorzystania wolontariatu pracowniczego, zaangażowania beneficjentów, przyczyniania się do zmiany społecznej w Polsce, zasięgu oraz innowacyjności pomysłu. Kolejna edycja programu została zaplanowana na 2017 rok.
Deloitte od wielu lat angażuje się w edukowanie rynku na temat społecznej roli biznesu. Dlatego przy tworzeniu idei „Making an impact that matters” pracownikom przyświecała myśl, że biznes ma nie tylko prawo, ale i obowiązek wpływać na rozwój społeczny. Tą ideą eksperci Deloitte dzielą się ze swoimi klientami. Dlatego również w Polsce istnieje zespół, który świadczy usługi doradztwa w obszarze zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w zakresie, m.in. zintegrowanej sprawozdawczości, zaangażowania kluczowych interesariuszy, odpowiedzialnej sprzedaży, ochrony środowiska czy też mierzenia wpływu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Podsumowanie programu 25 inicjatyw na 25-lecie Deloitte w formie krótkiego wideo:
Słuchaj podcastu NowyMarketing