Zdjęcie royalty free z Fotolia
Postanowiła to zmienić polska firma kosmetyczna – Diamond Cosmetics.
Zobacz również
W większości firm sezon wakacyjny wiąże się ze spowolnieniem pracy. Dla Diamond sierpień był bardzo pracowity, bo właśnie wtedy firma wystartowała z pierwszą w Polsce kampanią wizerunkową swojego produktu, lakieru hybrydowego Semilac, na Vine i zaangażowała do tego influencerów. Do współpracy zaproszono trzy wajnerki, które swoim contentem docierają do różnych grup docelowych: Kasię Ogórek, Aleksandrę Foryś oraz Elwirę Rogoda.
O co chodziło?
Vine to aplikacja, której format to 6 sekundowe zapętlające się filmiki. Przed rozpoczęciem kampanii marka wysłała do influencerów i kilku aktywnych w sieci marek personalizowane listy z zapowiedzią działań na tym kanale. Dzięki temu mogła zbudować zainteresowanie swoimi akcjami przed samym startem kampanii.
Źródło: Twitter
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do samej kampanii na Vine marka zaangażowała różnych influencerów, tak, aby pokazać mnogość zainteresowań i obszarów działania kobiet. Nagrane przez winerki filmiki marka ripostowała na swoim oficjalnym kanale na Vine. Publikowano je również na pozostałych kanałach społecznościowych marki, dzięki czemu zwiększono zasięg kampanii.
Trzy grupy docelowe
Sztuką w rozszerzaniu działalności marek o nowe kanały jest umiejętne i intuicyjne odczytywanie zainteresowań ich użytkowników. Jednak bez wstępnego rozeznania trudno wpasować się z dobrym contentem. Poprzez współpracę z influencerami marka chciała dotrzeć do matek, kobiet interesujących się modą oraz tych, lubiących na swój własny sposób urządzać otaczającą przestrzeń. Wajnerki same zaproponowały, jak wykorzystałyby przesłany im produkt, tak aby spodobał się ich gronu obserwujących.
– Inspiracją do nagrania Vine o Semilac była kobieca natura. Sama uwielbiam malować paznokcie i bardzo dbam o to, żeby zawsze mieć zadbane dłonie. Z drugiej strony wyzwaniem było pokazanie w ciekawy sposób produktu dla kobiet tak, aby film zachęcał do użycia lakierów Semilac. Każda z nas chce być wyjątkowa, bez względu na wykonywaną pracę czy obowiązki domowe. Pokazałam w 6 sekund niecierpliwość i niezdecydowanie kobiety, a potem radość ze swojego wyglądu i umiłowanie dla produktu, który dobrze się spisał. Tak już mamy my kobiety, że jak trafimy na kosmetyk idealnie do nas dopasowany to zostajemy z nim. – mówi Kasia Ogórek z Twoje DIY.
– Inspiracją były dla mnie kolory lakierów Semilac. Soczyste, intensywne odcienie lakierów od razu przywiodły mi na myśl pąki kwiatów – dlatego to właśnie one stały się motywem przewodnim moich filmów. Kobiety chcą, aby lakier przetrwał ich wszystkie wakacyjne szaleństwa: plażę, piasek, słońce, imprezy. Szczególnie podczas urlopu chcemy dobrze się bawić i nie zawracać uwagi na ubytki w lakierze. Dlatego właśnie ten praktyczny aspekt używania lakieru hybrydowego podkreśliłam w dwóch swoich filmach, na których moje Mani&Pedi przejechało ze mną w nienaruszonym stanie ponad 1000 km w ciągu dwóch wakacyjnych tygodni – dodaje Aleksandra Foryś z Love Street Fashion.
– Kobiety są mistrzyniami łączenia wielu ról. Rano domykają aktywności zawodowe, a wieczorami spełniają się w rolach żony i matki. Żyją w wiecznym pośpiechu i nie mają czasu na marnotrawstwo. Jakość i organizacja to ich klucz do sukcesu. Niestety, rysą na idealnym wizerunku kobiety jest kwestia podejmowania szybkich decyzji. Wybór ubioru czy lakieru do paznokci, zajmuje nam zdecydowanie za dużo czasu. Zapewne każdy mężczyzna życzyłby sobie, abyśmy nasze wybory podejmowały z prędkością 1 Vine’a (6s) – tłumaczy Elwira Rogoda z Jak ona to robi.
Podsumowanie
Niektóre marki rozgościły się na najbardziej rozpoznawalnych kanałach społecznościowych, bojąc się inwestycji w nowe, nie zawsze jeszcze popularne media społecznościowe w Polsce, bojąc się małego zwrotu z inwestycji. Na profilu marki w sierpniu pojawiło się 26 vine’ów, z czego 8 było wynikiem współpracy. Łączna liczba zapętleń filmików to 114 tys. Najważniejsze były jednak dla niej nie liczby, ale postawienie na innowacyjne metody dotarcia do kobiet i pokazanie ludzkiej twarzy samej marki. Marka osiągnęła zamierzony efekt wizerunkowy. Ważne, że to nie koniec działalności na tym kanale. Marka już dziś planuje kolejne filmiki oraz szuka nowych twarzy wśród influencerów.
Asia Przybylska
Z zawodu Community Manager wielu marek. Z pasji #Twitterwspódnicy oraz promotorka idei CSR w Social Media. Wiedzą dzieli się na www.asiaprzybylska.com. A po godzinach zamienia się w foodie, który jako #dziewczynawalizka szuka nowych przygód i wyzwań.