TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Dlaczego dziś potrzebujemy influencer marketingu? Jak nano i mikroinfluencerzy przekształcają podejście do reklamy

Dlaczego dziś potrzebujemy influencer marketingu? Jak nano i mikroinfluencerzy przekształcają podejście do reklamy
Wyobraź sobie, że chcesz przekonać ludzi do porzucenia czegoś, co wydaje się nierozerwalnie związane z ich codzienną rutyną – konsumpcja mleka pochodzenia zwierzęcego. Takie właśnie zadanie postawiła sobie marka Oatly, producent napojów owsianych.
O autorze
2 min czytania 2025-04-08

To fragment artykułu, który ukazał się w Playbooku #1 o influencer marketingu >>

Aby osiągnąć ten cel, w siedmiu krajach Europy zaprosiła do współpracy 46 twórców reprezentujących niezwykłą różnorodność pasji i talentów: od komików i magików, aż po artystów anime czy szefów kuchni z gwiazdkami na koncie. Rezultat? Przemyślany miks influencerów – od mikro po twórców o większym zasięgu – nadał kampanii wirusowy charakter. Różnorodne formaty treści i style komunikacji nie tylko przyciągnęły miliony odbiorców, ale także otworzyły dyskusję o roślinnych alternatywach, skutecznie przesuwając granice dotychczasowych nawyków konsumenckich.

Ta historia jest świetnym przykładem siły influencer marketingu w dzisiejszym, przesyconym przekazami świecie. W Polsce rosnąca konkurencja i malejące zaufanie do tradycyjnych form reklamy skłaniają marketerów do stawiania na mniejszych, autentycznych twórców, którzy potrafią realnie wpłynąć na postrzeganie marki. W kolejnych częściach artykułu prześledzimy najważniejsze wyzwania stojące przed marketerami oraz pokażemy, jak współpraca z nano- i mikroinfluencerami staje się kluczem do sukcesu w 2025 roku i nie tylko.

Wyzwania marketerów – czy influencer marketing jest naprawdę taki prosty?

Choć influencer marketing brzmi jak „idealne lekarstwo” na bolączki współczesnej reklamy, w praktyce nie zawsze jest usłany różami. Po pierwsze, gdy mowa o topowych twórcach, wysokie stawki często nie idą w parze z gwarancją efektów – szczególnie jeśli trudno zmierzyć zwrot z inwestycji (ROI). Po drugie, znalezienie influencera, który podziela wartości marki i działa na platformie odpowiedniej dla grupy docelowej, potrafi być długim procesem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Niektórzy twórcy deklarują imponującą liczbę obserwujących, lecz wnikliwa analiza pokazuje, że duża część z nich to fałszywi followersi lub społeczność, która niewiele ma wspólnego z realnym zaangażowaniem. Wreszcie, nawet świetnie rokująca współpraca może zostać zniweczona przez nadmierną ingerencję firmy w proces twórczy – zbyt sztywne wytyczne zabijają autentyczność, będącą największym atutem tej formy komunikacji.

Jak współpracować z nano i mikroinfluencerami w 2025?

Nano i mikroinfluencerzy mogą odgrywać znacznie bardziej strategiczną rolę niż wyłącznie publikowanie postów w mediach społecznościowych. Marketerzy coraz częściej projektują kompleksowe kampanie, w których mniejsi twórcy biorą udział w różnorodnych aktywacjach: od targetowanego samplingu (online/offline) i marketingu rekomendacji (word-of-mouth), poprzez oceny i recenzje w e-commerce, aż po dłuższe działania mające na celu budowanie świadomości marki lub produktu. Taka różnorodność form zwiększa zaangażowanie, pozwala dotrzeć do odbiorców na różnych etapach ścieżki zakupowej, a w efekcie znacząco wpływa na konwersje i wizerunek marki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co istotne, badania Circana pokazują, że kampanie z nano influencerami mogą generować wyjątkowo wysoki zwrot z inwestycji – w branży spożywczej średni ROI w krajach europejskich osiąga nawet 4 EUR przychodu na każdy 1 EUR zainwestowany. To efekt ścisłej relacji twórców z niewielkimi, ale lojalnymi społecznościami, dzięki której wskaźnik zaangażowania (liczba komentarzy, rekomendacji, konwersji) rośnie. Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, marki powinny:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • rozszerzać działania poza standardowe posty, angażując influencerów w sampling, rekomendacje oraz inicjatywy edukacyjne ukierunkowane na zwiększanie świadomości marki i produktu, wsparcie konwersji oraz generowanie opinii w e-commerce;
  • segmentować twórców i dostosowywać aktywności do konkretnych celów (np. zwiększanie świadomości, wspieranie sprzedaży, pozyskiwanie recenzji);
  • mierzyć nie tylko wskaźniki ilościowe (zasięg, kliknięcia), ale także jakościowe (sentiment, jakość rekomendacji, feedback z ankiet).

Tak rozumiana współpraca z nano i mikroinfluencerami staje się pełnoprawnym elementem strategii marketingowej: pozwala skutecznie budować wizerunek, zwiększać zaufanie konsumentów i osiągać realne zyski dzięki autentycznym treściom i prawdziwie zaangażowanym społecznościom.

Przeczytaj cały artykuł w Playbooku poznaj case study:

  • Purina PRO PLAN® Cat,
  • TRU+,
  • Oatly,
  • a także listę do’s & don’ts, dzięki której dowiesz się jak stworzyć skuteczną kampanię influencer marketingową.

Cały Playbook #1 o influencer marketingu przejrzysz poniżej lub pobierzesz TUTAJ >>

10 kwietnia 2025 roku (czwartek) o godz. 11 weź udział we wspólnym webinarze Territory Influence i portalu NowyMarketing na temat rozszyfrowywania ścieżki zakupowej. Dowiedz się, jak zamienić ruch w social media na realne zakupy. Zapisz się >> TUTAJ.

PS Influencer Marketing Top Trends 2025: Now & What’s Next