Poniżej 2.000 maili to nie problem, bo można wykorzystać bezpłatne konto na MailChimp. Jednak problem pojawia się powyżej tej liczby. Cena takiego systemu np. MailChimp 3.000 adresów to już 128 PLN, co dla młodego blogera może być odrobinę za dużo, biorąc pod uwagę, że każdy wzrost będzie się wiązał ze wzrostem ceny.
Jaki system do email marketingu wybrałem na początku?
Zobacz również
Na początku postanowiłem zakupić wtyczkę do wordpressa, która była tania i na wizualkach miała sporo fajnych i ładnych funkcji. MyMail – Email Newsletter Plugin – jednorazowa cena 39 dolarów (super). Wszystko fajnie działa, ale pierwsze problemy pojawiły się już przy pierwszej wysyłce. Okazało się, że serwer nie obsługuje modułu planowania maili, więc musiałem puszczać je ręcznie. Potem zauważyłem, że wskaźnik otwarć jest o 50% niższy niż wcześniej. Okazało się, że ip serwera było nieznane dla wielu dostawców pocztowych, tym samym maile były klasycznie odbijane. I na nic że był ładny, na nic, że dużo funkcji. Skoro nie realizował dobrze podstawowej funkcji – dostarczanie korespondencji. Nie wspomnę nawet o mojej walce z konfiguracją serwera by dało się wysłać więcej niż 20 maili w jednym rzucie. To była totalna porażka. Wtedy zrozumiałem, że tak na dłuższą metę nie da się funkcjonować. Że to próba wymyślenia koła na nowo, w czasach gdy można je po prostu kupić w każdym sklepie.
Porównanie systemów email marketingowych
Zacząłem porównywać systemy dostępne na rynku. W Polsce i za granicą. I po moich obserwacjach miałem wrażenie, że na rynku jest jakaś niepisana bariera, o wysokości cen takich usług. Wtedy też trafiłem na MailerLite. Niska cena była dla mnie bardzo podejrzana, dlatego najpierw nastawiłem się na ostre testy. System przeszedł je zaskakująco dobrze. Kupiłem następnie konto dla jednego partnera i okazało się, że system idealnie spełnia swoją rolę i jest dziecinnie prosty w obsłudze. Jedynym minusem był brak kilku zaawansowanych funkcji ale były na tyle mało znaczące, że postanowiłem z nich zrezygnować na rzecz przystępnej ceny i sposobu rozliczeń. Ten system to idealny kompromis. Poniżej prezentuje Wam porównanie systemów dla konta 4.000 adresów mailowych. W różnych systemach:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie: Porównanie MailerLite, Freshmail, GetResponse, Mailchimp, Benefiter (dane z 02.12.2014)
Podsumowując. Mailerlite nie ma największej ilości opcji ale wydaje się najbardziej dopracowany w palecie, którą posiada. Jest równy i spójny w każdym detalu. Jeżeli mamy nieograniczony budżet to śmiało możemy wybrać GetResponse, jeżeli jednak zależy nam na stosunku ceny do jakości to nie ma konkurencji dla Mailerlite.
Co dalej?
Po roku użytkowania uznałem, że to najlepszy system i postanowiłem trochę o nim poopowiadać w naszym kraju. Dlatego to bardziej niż pewne, że jestem stronniczy.
Piotr Marszałkowski
Dyrektor ds. rozwoju, MailerLite Polska, bloger (Neurolution.pl), ekspert w dziedzinach mowy ciała, komunikacji niewerbalnej i mikroekspresji.