Dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025 r. [NAGRANIE WEBINARU]

Dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025 r. [NAGRANIE WEBINARU]
Dlaczego warto zainwestować w reklamę na miejskich rowerach publicznych? Jakie są korzyści z reklamy na rowerach? Między innymi na te pytania, podczas webinaru, odpowiedzieli Cezary Dudek oraz Marcin Sałański z Nextbike Polska.
O autorze
2 min czytania 2024-09-12

Kolejny webinar poświęciliśmy tematowi reklamy mobilnej na rowerach. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z nowoczesnymi strategiami marketingowymi, które łączą ekologię, zrównoważony rozwój z efektywnym przekazem reklamowym dostosowanym do potrzeb współczesnego konsumenta. 

Webinar prowadzili Cezary Dudek, Head of Marketing w Nextbike Polska oraz Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska.

– Rower publiczny dzisiaj (właściwie od pandemii widzimy to już bardzo dobitnie), to już nie jest tylko sposób na spędzanie wolnego czasu. To nie jest sport, tylko transport. Dzisiaj rower, co obserwujemy w wielu polskich i europejskich miastach jest istotnym elementem zrównoważonych polityk miejskich, nowoczesnego transportu publicznego, transportu miejskiego, który musi realizować cele klimatyczne, ale także cele społeczne – mówią Cezary Dudek oraz Marcin Sałański.

Przestrzenie reklamowe na rowerach

– Jeśli chodzi o przestrzeń reklamową na rowerach to warto zaznaczyć, że są to dwie przestrzenie, dwa „małe billboardy”. Może i nie mają metra kwadratowego, ale są niezwykle widoczne. Jesteśmy w stanie na nich pokazać wszystko, co jest niezbędne w kampanii. Reklama występuje po dwóch stronach roweru, czyli jesteśmy w stanie komunikować się i z przechodniami, i z osobami, które na przykład stoją w korku i widzą, jak rower przejeżdża obok nich. Rowery stoją także na stacjach, są cały czas widoczne, nieważne, czy są w ruchu, czy nie – mówią Cezary i Marcin.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dużo mówi się o szalonych liczbach w outdoorze i o tym, że billboard przy Dworcu Centralnym w Warszawie ma 8 milionów kontaktów dziennie, gdzie wiemy, że nie ma nawet tylu mieszkańców Warszawy. My również sprawdziliśmy, do ilu osób docierają reklamy na rowerach od Netxbike’a. Reklama na jednym rowerze Nextbike’a osiąga do 5 tysięcy kontaktów dziennie. Można się zastanawiać czy dziennie to jest dużo czy mało, ale jeżeli pomnożymy to razy liczbę rowerów i razy dni, kiedy kampania „jeździ” na rowerach, to tutaj mamy przykłady konkretnych kampanii, które pokazują, jaka to jest skala. Weźmy na przykład reklamę Heinekena w dwóch niemieckich miastach – 400 rowerów, 2 miesiące, 100 milionów kontaktów z reklamą. To są naprawdę bardzo duże liczby i to są kontakty z osobami w mieście, w różnych jego częściach, bo pamiętajmy, ten rower cały czas się porusza – dodają.

Sesja Q&A

Prowadzący odpowiedzieli między innymi na takie pytania, jak:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • dlaczego warto zainwestować w reklamę na miejskich rowerach publicznych,
  • jakie są korzyści z reklamy na rowerach,
  • jakie są techniczne aspekty przygotowania rowerowej kampanii,
  • zrównoważony rozwój i ekologia w kontekście reklamy OOH.

Jednak, podczas wydarzenia, odbyła się także sekcja Q&A, w której uczestnicy zapytali o to:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • jakie działania reklamowe są oferowane poza sezonem, przede wszystkim w okresie zimowym,
  • czy można wykupić pakiet na korzystanie z rowerów dla pracowników firmy jako benefit pracowniczy,
  • czy reklama sprzedawana jest zawsze jako pakiet (skrzydełko i koszyk), czy może się zdarzyć tak, że jedna marka będzie się reklamować na skrzydełku, a inna na koszykach.

Zobacz nagranie

PS Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [NAGRANIE WEBINARU]

W czwartym webinarze z serii Q&A z NowymMarketingiem gościem był Michał Dunin, managing director WebTalk. Nasz gość opowiedział m.in. o tym, jakie regulacje prawne w kontekście AI mają największy wpływ na branżę komunikacyjną.