30 sierpnia 2020 r. na kanałach social media marki Medicine ukazała się zapowiedź kolekcji specjalnej Doroty Masłowskiej i Macieja Chorążego, która wywołała gwałtowne reakcje pośród internautów, a temat został natychmiast podchwycony przez media. Zdaniem niektórych odbiorców kampania promująca kolekcję lekceważy problemy psychiczne występujące w społeczeństwie.
Jak mówią przedstawiciele Medicine, celem kampanii promującej kolekcję nie było bagatelizowanie problemów psychicznych ani przedmiotowe traktowanie związanych z nimi tematów. Fala negatywnych komentarzy była jednak dla marki trudnym, acz pouczającym doświadczeniem, z którego wyciągnięto daleko idące wnioski.
Zobacz również
W odpowiedzi na kontrowersje Medicine wraz z artystami podjęli decyzję o przekazaniu dochodu ze sprzedaży kolekcji inicjatywie lub instytucji zajmującej się zagadnieniami związanymi ze zdrowiem psychicznym.
Dokonując zakupu T-shirtów każdy może pomóc w działaniach antystygmatyzacyjnych, które stały się głównym tematem kontrowersji, jakie pojawiły się wokół kampanii. Marka Medicine podjęła współpracę z Fundacją eFkropka, której zostanie przekazany dochód ze sprzedaży kolekcji Doroty Masłowskiej i Macieja Chorążego. Dzięki temu kampania, która wywołała tak liczne kontrowersje, może przysłużyć się do zmiany świadomości społecznej w stosunku do osób z doświadczeniem kryzysów psychicznych.
Fundacja eFkropka powstała z inicjatywy osób zawodowo zajmujących się leczeniem ludzi chorujących psychicznie i pracą terapeutyczną na ich rzecz, a w działania Fundacji włączają się osoby po kryzysach zdrowia psychicznego, tzw. Eksperci przez doświadczenie. Obecnie zarówno w Radzie Fundacji, jak i jej Zarządzie zasiadają osoby z doświadczeniem kryzysów psychicznych. Fundacja dąży do zwiększenia udziału w życiu społecznym osób doświadczających kryzysu psychicznego oraz do poszerzania świadomości społeczeństwa w kwestii zaburzeń i kryzysów psychicznych. Jednym z jej celów jest przełamywanie tabu na temat kryzysów emocjonalnych. Główną misją Fundacją jest zapobieganie izolacji osób po kryzysie zdrowia psychicznego, przeciwdziałanie ich stygmatyzacji i przełamywanie stereotypów związanych z chorobami psychicznymi. Poprzez wielowymiarowe działania terapeutyczne i edukacyjne Fundacja ma nadzieję zbudować zaplecze pomocne w przełamywaniu barier i osobistych ograniczeń, umożliwiać powrót do naturalnej aktywności i podejmowania ról w życiu osobistym i społecznym.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing