W kampanii „Very Alternative Medicine” wystąpili pisarka Dorota Masłowska – jako lekarska – oraz artysta Maciej Chorąży – jako osoba, która zmaga się z „wypaleniem, pustką, smartfonozą oraz niepokojem”. Lekiem na te wszystkie dolegliwości bynajmniej jest nie konsultacja z lekarzem specjalistą, a ubrania Medicine – takie przesłanie wybrzmiewa z nowej reklamy popularnej marki odzieżowej.
Dość kontrowersyjne podejście brandu szybko spotkało się z falą krytyki. Marce zarzucono zwłaszcza umacnianie stereotypów dotyczących chorób psychicznych, czy wręcz bagatelizowanie ich.
Zobacz również
Firma Medicine postanowiła odpowiedzieć na zarzuty internautów i opublikowała obszerne oświadczenie, w którym wyjaśniła, że kampania nie była jej pomysłem, a artystów – Doroty Masłowskiej oraz Macieja Chorążego. „(…) koncepcja kolekcji jest wizją i kreacją artystyczną, w której spotykają się światy mody, sztuki i literatury. Dorota Masłowska i Maciej Chorąży oparli swój pomysł na przewrotnej konwencji, wykorzystując takie narzędzia, jak pastisz czy ironia”.
Na kontrowersje wokół kampanii nie pozostała obojętna również Dorota Masłowska, która w facebookowym poście wyraziła zdziwienie, że jej zamysł został opacznie zrozumiany. „To niespodziewana i tragicznie opaczna interpretacja naszego całego zamysłu, który chcieliśmy tu niebawem zaprezentować z nieco większą radością. Nie moglibyśmy naśmiewać się z depresji. Musielibyśmy wtedy naśmiewać się ze swoich rodzin, przyjaciół i przede wszystkim z, na różnych etapach życia, siebie. Myślę, że jeśli ktoś czyta cokolwiek, co piszę i mówię, wie, że raczej zastanawiam się nad naszą trudną kondycją w bardzo trudnym świecie. Koszulki są, w lżejszej formie, kontynuacją tej refleksji”.
No cóż, obszerne tłumaczenia zarówno marki, jak i artystki nie do końca zadowoliły internautów, którzy zwrócili uwagę na to, że zamysł całej kampanii nie był dostatecznie czytelny skoro konieczne jest dokładne tłumaczenie intencji stojących za reklamą.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing