Branża modowa już od jakiegoś czasu przechodzi duże zmiany w duchu idei #bodypositive. Coraz więcej marek odzieżowych kładzie duży nacisk na zróżnicowanie pod kątem sylwetki czy pochodzenia etnicznego. Przykładem tego jest między innymi włoski dom mody Dolce&Gabbana, który niedawno ogłosił poszerzenie swojej rozmiarówki do 54 – warto zauważyć, że dotychczas żadna marka luksusowa nie zdecydowała się na taki krok.
Jak przyznali projektanci domu mody D&G w rozmowie z dziennikiem „The Telegraph”, wprowadzenie większych rozmiarów jest swego rodzaju hołdem dla płci żeńskiej i tym samym ma na celu walkę z dyskryminacją kobiet, które mają krągłości.
Zobacz również
Zgodnie z tą myślą marka stworzyła mini kampanię, w której wystąpiły modelki plus size.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcia: facebook.com/DolceGabbana
PS
W londyńskim sklepie marki Nike pojawiły się manekiny w rozmiarze plus size oraz przedstawiające osoby niepełnosprawne. W ten sposób firma chce celebrować różnorodność w sporcie.
PS2
Kontrowersyjny spot oraz rasistowskie komentarze jednego z projektantów sprawiły, że marka D&G poważnie podpadła Chińczykom. Do tego stopnia, że produkty firmy były wycofywane z chińskich sklepów internetowych.