Od jakiegoś czasu możemy zauważyć, że coraz więcej marek odzieżowych stawia na różnorodność. W sklepach częściej możemy znaleźć ubrania w dużych rozmiarach, bądź ze specjalnymi udogodnieniami np. dla osób niepełnosprawnych. Wszystko po to, by żadna osoba nie czuła się wykluczona.
Teraz o krok dalej poszła marka Nike, która w swoim flagowym butiku w Londynie wprowadziła manekiny plus size. Co więcej, jak podaje CNN w sklepie znalazły się również manekiny, które przedstawiają osoby niepełnosprawne. Wszystko po to, by „celebrować różnorodność w sporcie i poczucie przynależności do niego”.
Zobacz również
Nike w 2017 roku wprowadził do swojej oferty ubrania w powiększonym rozmiarze – od XL do 3XL. Marka nawiązała również współpracę z influencerkami i modelkami plus-size, które wystąpiły w kampanii mającej na celu przełamanie stereotypów dotyczących rozmiarówki.
Manekiny w większym rozmiarze mają zostać wprowadzone również w innych butikach marki w niedalekiej przyszłości.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W najnowszym spocie marki Nike „Dream Further”, stworzonym w ramach tegorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej kobiet, brand ponownie zachęca płeć żeńską do realizowania swoich marzeń i przełamywania stereotypów.
PS2
Marks & Spencer wypuścił kolekcję odzieży na jesień-zimę 2018/2019 zaprojektowaną dla niepełnosprawnych dzieci.
PS3
Zapomnijcie o nieskazitelnie wyglądających modelkach w reklamach bielizny. Teraz jest czas na nurt #BodyPositive, czego przykładem jest kampania #AerieREAL, marki Aerie. Na zdjęciach możemy zobaczyć m.in. uśmiechniętą dziewczynę na wózku inwalidzkim, plus size i z widocznymi bliznami.
PS4
Firma kosmetyczna Benefit do swojej najnowszej kampanii zatrudniła Kate Grant, modelkę z zespołem Downa. To kolejny przykład świetnej akcji stworzonej w duchu nurtu body positive.