Dolce&Gabbana poszerza swoją rozmiarówkę do 54 – jako pierwszy luksusowy dom mody

Dolce&Gabbana poszerza swoją rozmiarówkę do 54 – jako pierwszy luksusowy dom mody
Dolce&Gabbana, jako pierwszy luksusowy dom mody, postanowił poszerzyć swoją rozmiarówkę do 54. W związku z tym marka zaprezentowała też mini kampanię, w której wystąpiły modelki plus size.
O autorze
1 min czytania 2019-07-23

Branża modowa już od jakiegoś czasu przechodzi duże zmiany w duchu idei #bodypositive. Coraz więcej marek  odzieżowych kładzie duży nacisk na zróżnicowanie pod kątem sylwetki czy pochodzenia etnicznego. Przykładem tego jest między innymi włoski dom mody Dolce&Gabbana, który niedawno ogłosił poszerzenie swojej rozmiarówki do 54 – warto zauważyć, że dotychczas żadna marka luksusowa nie zdecydowała się na taki krok.

Jak przyznali projektanci domu mody D&G w rozmowie z dziennikiem „The Telegraph”, wprowadzenie większych rozmiarów jest swego rodzaju hołdem dla płci żeńskiej i tym samym ma na celu walkę z dyskryminacją kobiet, które mają krągłości. 

Zgodnie z tą myślą marka stworzyła mini kampanię, w której wystąpiły modelki plus size.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

zdjęcia: facebook.com/DolceGabbana

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

W londyńskim sklepie marki Nike pojawiły się manekiny w rozmiarze plus size oraz przedstawiające osoby niepełnosprawne. W ten sposób firma chce celebrować różnorodność w sporcie.

PS2

Kontrowersyjny spot oraz rasistowskie komentarze jednego z projektantów sprawiły, że marka D&G poważnie podpadła Chińczykom. Do tego stopnia, że produkty firmy były wycofywane z chińskich sklepów internetowych.