TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Dorota, Karol i Goście” w nowej kampanii Lidl Polska

Lidl Polska rozpoczyna nową odsłonę kampanii marketingowej. Wraz z gospodarzami – Dorotą Wellman i Karolem Okrasą – marka zaprosi Polaków do swojej knajpki o znanej już nazwie „kuchnialidla.pl”, w której będzie inspirować do gotowania i poszukiwania nowych smaków w kuchni.
O autorze
3 min czytania 2015-09-03

W ramach kampanii powstanie innowacyjny format w konwencji talk show „Dorota, Karol i Goście”, gdzie znana dziennikarka i profesjonalny kucharz wraz z zaproszonymi gośćmi będą w kuchni gotować, a także o kuchni rozmawiać.

Wraz z zakończeniem innowacyjnego formatu, jakim była kampania „Pascal kontra Okrasa”, marka Lidl wykonuje kolejny krok w kierunku edukacji i zaangażowania Polaków do wspólnego, domowego gotowania. Polacy bardzo cenią domowe jedzenie – aż 95,2% respondentów przeprowadzonego na zlecenie firmy Lidl Polska badania deklaruje, że przyrządza osobiście potrawy w domu. Ponadto z badań wynika, że dla niemal co piątego respondenta gotowanie jest nowym doświadczaniem. Polacy najwięcej inspiracji kulinarnych czerpią od rodziny i znajomych (42,1%), ale już na drugim miejscu z internetu, forów oraz blogów (35,7%). Aż 90% Polaków chętnie wprowadza nowe przepisy i ulepszenia w swoich potrawach, a jednym z częstszych powodów, dla którego nie eksperymentują, jest po prostu brak pomysłu na to (24,9%).* „Nowa odsłona kuchni Lidla doskonale odpowiada na te potrzeby. Poprzez innowacyjny format w konwencji talk show «Dorota, Karol i Goście», zamierzamy nadal inspirować do poszukiwania nowych rozwiązań i kreatywnych pomysłów w kuchni. Chcemy też pokazać, że gotowanie to nie tylko pasja do samego gotowania – to także fantastyczny sposób na spędzenie czasu z innymi, na rozmowę z bliskimi czy po prostu świetną zabawę w otoczeniu rodziny i przyjaciół. Dlatego właśnie Dorota i Karol będą nie tylko wspólnie gotować, ale i zapraszać do tego wielu różnych gości” – mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Miejscem centralnym i zarazem sercem działań będzie knajpka kuchnialidla.pl, do której Dorota Wellman wraz z Karolem Okrasą będą zapraszali gości – osoby znane, ekspertów z zakresu kulinariów, ale również amatorów – zupełnie zwykłe osoby, które są w otoczeniu każdego z nas. „Knajpka kuchnialidla.pl będzie miejscem spotkań, w którym będzie się rozmawiało o gotowaniu, ale przede wszystkim będzie się gotowało. Będzie to miejsce, w którym będzie się inspirowało innych, ale także czerpało inspiracje. W tej odsłonie kampanii rozmowa, inspiracja oraz bliskość tematów podejmowanych przy wspólnym stole – ważnych dla każdego z nas – są kluczowymi elementami naszych działań” – dodaje Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Dla Doroty Wellman udział w kampanii to, jak sama podkreśla, niezwykłe doświadczenie. „Kobieta ma wiele twarzy, a zwłaszcza taka jak ja. Nie lubię stać w miejscu i stale szukam nowych możliwości rozwoju. Gotowanie zawsze mnie pociągało, a teraz mam niezwykłą szansę odnaleźć się w zupełnie innej roli, a wręcz zarażać swoją pasją Polaków” – mówi Dorota Wellman. Jako ważnym wyzwaniu, o nowej kampanii wypowiada się także Karol Okrasa, który podkreśla, że od teraz spotkania w kuchni nabiorą innego, jeszcze bardziej interaktywnego wymiaru. „Razem z Dorotą nie tylko gotujemy i proponujemy nasze potrawy, ale też inspirujemy się od naszych gości. Dla mnie, jako kucharza, to niezwykle cenne doświadczenie, bowiem gusta są różne, a w gotowaniu chodzi o to, aby odnajdywać smaki, które zaspokoją różne potrzeby. Tego uczą nas nasi goście i tego też my będziemy uczyć” – dodaje Karol Okrasa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach nowego formatu, Lidl zaoferuje swoim klientom, a także wszystkim miłośnikom gotowania przepisy Karola Okrasy – stworzone dla tych osób, dla których eksperymentowanie i odrobina finezji jest punktem stałym w kuchni, a także przepisy gości i samej Doroty Wellman, które będzie można wykonać dosłownie z kilku składników, w krótkim czasie i w prosty sposób.

Głównym miejscem spotkań z konsumentami będzie niestandardowy format w konwencji talk-show „Dorota, Karol i Goście”. Będzie on emitowany w TVP1 w każdą sobotę o 17:15 oraz w każdą niedzielę ok. godziny 19:50. Każdy program będzie miał swoją zapowiedź w poprzedzającym tygodniu, zaś Dorota i Karol do kolejnego odcinka zaproszą innych gości. „Jak to bywa w knajpce, przy jedzeniu nie zabraknie także rozmów, dzięki którym dowiemy się więcej na temat gości programu i tego, co im w podniebieniu gra” – mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kontynuacją każdego odcinka będą także specjalne filmy instruktażowe – będą one krok po kroku pokazywały, w jaki sposób widzowie mogą przyrządzić prezentowane w telewizji potrawy w domu. Wszystko znajdzie się na stronie, która już teraz stanowi kompendium wiedzy i pomysłów nt. niestandardowych sposobów na urozmaicenie codziennych, domowych potraw, jakie serwujemy bliskim.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania „Dorota, Karol i Goście” jest kolejną odsłoną kuchni Lidla i na nowo definiuje podejście do przygotowywania potraw w polskich domach. Poprzednia „Pascal kontra Okrasa” została zakończona w sierpniu br. Była ona wielokrotnie doceniana przez ekspertów branży marketingowej i reklamowej oraz nagradzana – w tym prestiżowym wyróżnieniem – Złote Effie 2013 – za najbardziej efektywną komunikację marketingową. Otrzymała również nagrodę magazynu Brief – projekt komunikacji marketingowej 2013. Dzięki prowadzonym działaniom marka Lidl dotarła i zaangażowała w szczytowym punkcie ponad 900 tys. miłośników gotowania (RU – Megapanel PBI/ Gemius za marzec 2015 roku), rozdała swoim klientom 1,2 mln książek z przepisami Pascala i Okrasy, przygotowała ponad 120 spotów telewizyjnych z udziałem kucharzy, a na kuchnialidla.pl w sumie zebrała ponad 1000 przepisów kulinarnych, w tym po 90 przepisów autorstwa każdego z mistrzów.

*Badanie Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych ibris, przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków n=1100 metodą telefonicznych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), sierpień 2015.