W ramach kampanii powstanie innowacyjny format w konwencji talk show „Dorota, Karol i Goście”, gdzie znana dziennikarka i profesjonalny kucharz wraz z zaproszonymi gośćmi będą w kuchni gotować, a także o kuchni rozmawiać.
Wraz z zakończeniem innowacyjnego formatu, jakim była kampania „Pascal kontra Okrasa”, marka Lidl wykonuje kolejny krok w kierunku edukacji i zaangażowania Polaków do wspólnego, domowego gotowania. Polacy bardzo cenią domowe jedzenie – aż 95,2% respondentów przeprowadzonego na zlecenie firmy Lidl Polska badania deklaruje, że przyrządza osobiście potrawy w domu. Ponadto z badań wynika, że dla niemal co piątego respondenta gotowanie jest nowym doświadczaniem. Polacy najwięcej inspiracji kulinarnych czerpią od rodziny i znajomych (42,1%), ale już na drugim miejscu z internetu, forów oraz blogów (35,7%). Aż 90% Polaków chętnie wprowadza nowe przepisy i ulepszenia w swoich potrawach, a jednym z częstszych powodów, dla którego nie eksperymentują, jest po prostu brak pomysłu na to (24,9%).* „Nowa odsłona kuchni Lidla doskonale odpowiada na te potrzeby. Poprzez innowacyjny format w konwencji talk show «Dorota, Karol i Goście», zamierzamy nadal inspirować do poszukiwania nowych rozwiązań i kreatywnych pomysłów w kuchni. Chcemy też pokazać, że gotowanie to nie tylko pasja do samego gotowania – to także fantastyczny sposób na spędzenie czasu z innymi, na rozmowę z bliskimi czy po prostu świetną zabawę w otoczeniu rodziny i przyjaciół. Dlatego właśnie Dorota i Karol będą nie tylko wspólnie gotować, ale i zapraszać do tego wielu różnych gości” – mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.
Zobacz również
Miejscem centralnym i zarazem sercem działań będzie knajpka kuchnialidla.pl, do której Dorota Wellman wraz z Karolem Okrasą będą zapraszali gości – osoby znane, ekspertów z zakresu kulinariów, ale również amatorów – zupełnie zwykłe osoby, które są w otoczeniu każdego z nas. „Knajpka kuchnialidla.pl będzie miejscem spotkań, w którym będzie się rozmawiało o gotowaniu, ale przede wszystkim będzie się gotowało. Będzie to miejsce, w którym będzie się inspirowało innych, ale także czerpało inspiracje. W tej odsłonie kampanii rozmowa, inspiracja oraz bliskość tematów podejmowanych przy wspólnym stole – ważnych dla każdego z nas – są kluczowymi elementami naszych działań” – dodaje Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.
Dla Doroty Wellman udział w kampanii to, jak sama podkreśla, niezwykłe doświadczenie. „Kobieta ma wiele twarzy, a zwłaszcza taka jak ja. Nie lubię stać w miejscu i stale szukam nowych możliwości rozwoju. Gotowanie zawsze mnie pociągało, a teraz mam niezwykłą szansę odnaleźć się w zupełnie innej roli, a wręcz zarażać swoją pasją Polaków” – mówi Dorota Wellman. Jako ważnym wyzwaniu, o nowej kampanii wypowiada się także Karol Okrasa, który podkreśla, że od teraz spotkania w kuchni nabiorą innego, jeszcze bardziej interaktywnego wymiaru. „Razem z Dorotą nie tylko gotujemy i proponujemy nasze potrawy, ale też inspirujemy się od naszych gości. Dla mnie, jako kucharza, to niezwykle cenne doświadczenie, bowiem gusta są różne, a w gotowaniu chodzi o to, aby odnajdywać smaki, które zaspokoją różne potrzeby. Tego uczą nas nasi goście i tego też my będziemy uczyć” – dodaje Karol Okrasa.
W ramach nowego formatu, Lidl zaoferuje swoim klientom, a także wszystkim miłośnikom gotowania przepisy Karola Okrasy – stworzone dla tych osób, dla których eksperymentowanie i odrobina finezji jest punktem stałym w kuchni, a także przepisy gości i samej Doroty Wellman, które będzie można wykonać dosłownie z kilku składników, w krótkim czasie i w prosty sposób.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Głównym miejscem spotkań z konsumentami będzie niestandardowy format w konwencji talk-show „Dorota, Karol i Goście”. Będzie on emitowany w TVP1 w każdą sobotę o 17:15 oraz w każdą niedzielę ok. godziny 19:50. Każdy program będzie miał swoją zapowiedź w poprzedzającym tygodniu, zaś Dorota i Karol do kolejnego odcinka zaproszą innych gości. „Jak to bywa w knajpce, przy jedzeniu nie zabraknie także rozmów, dzięki którym dowiemy się więcej na temat gości programu i tego, co im w podniebieniu gra” – mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kontynuacją każdego odcinka będą także specjalne filmy instruktażowe – będą one krok po kroku pokazywały, w jaki sposób widzowie mogą przyrządzić prezentowane w telewizji potrawy w domu. Wszystko znajdzie się na stronie, która już teraz stanowi kompendium wiedzy i pomysłów nt. niestandardowych sposobów na urozmaicenie codziennych, domowych potraw, jakie serwujemy bliskim.
Kampania „Dorota, Karol i Goście” jest kolejną odsłoną kuchni Lidla i na nowo definiuje podejście do przygotowywania potraw w polskich domach. Poprzednia „Pascal kontra Okrasa” została zakończona w sierpniu br. Była ona wielokrotnie doceniana przez ekspertów branży marketingowej i reklamowej oraz nagradzana – w tym prestiżowym wyróżnieniem – Złote Effie 2013 – za najbardziej efektywną komunikację marketingową. Otrzymała również nagrodę magazynu Brief – projekt komunikacji marketingowej 2013. Dzięki prowadzonym działaniom marka Lidl dotarła i zaangażowała w szczytowym punkcie ponad 900 tys. miłośników gotowania (RU – Megapanel PBI/ Gemius za marzec 2015 roku), rozdała swoim klientom 1,2 mln książek z przepisami Pascala i Okrasy, przygotowała ponad 120 spotów telewizyjnych z udziałem kucharzy, a na kuchnialidla.pl w sumie zebrała ponad 1000 przepisów kulinarnych, w tym po 90 przepisów autorstwa każdego z mistrzów.
*Badanie Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych ibris, przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków n=1100 metodą telefonicznych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), sierpień 2015.