Żywiec Zdrój w ramach akcji #DoŻółtegoKosza chce zachęcić swoich konsumentów do segregacji plastikowych butelek marki, które następnie zostaną poddane recyklingowi. Jednak aby to się stało, muszą zostać wrzucone do odpowiednich pojemników.
W związku z tym, słupy reklamowe zlokalizowane przy ul. Miodowej na skrzyżowaniu z placem Krasińskich, na rogu ulic Marszałkowskiej i Wspólnej oraz na Placu Trzech Krzyży zamieniły się w żółte kosze do segregacji. Gdy wówczas butelki PET zostaną wrzucone do nich, lub też do innych pojemników oznaczonych hasłem „tworzywa sztuczne”, będą mogły one zostać przetworzone i ponownie użyte.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Akcja trwa do 15 września br., zaś po jej zakończeniu plastikowe butelki zostaną poddane recyklingowi i będą mogły być wykorzystane m.in. do produkcji zabawek, mebli lub też nowych butelek.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Co więcej, od 3 września hasztag #DoŻółtegoKosza pojawia się także na profilach kolejnych znanych i lubianych osób. Na swoich kanałach gwiazdy zachęcają do segregacji plastikowych opakowań, pokazując jak w prosty sposób ograniczyć ilość odpadów plastikowych w środowisku, nadając im drugie życie. Kampanię wspierają już między innymi Michał Piróg, Krzysztof Gonciarz, Lisie Piekło, czy Modny Tata.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania marki Żywiec Zdrój #DoŻółtegoKosza została przygotowana przez agencje Cut the Mustard i Tailor Made PR. Ta ostatnia odpowiada za komunikację projektu – działania media relations, współpracę z liderami opinii oraz partnerami. Agencja Cut The Mustard odpowiada za koncept oraz kreację materiałów filmowych i graficznych – stworzyła m.in. materiały filmowe, landing page akcji oraz wszystkie kreacje graficzne promujące kampanię. Spot wyreżyserował Piotr Matejkowski, za planowanie i zakup mediów odpowiedzialna jest agencja marketingu precyzyjnego K2 Precise. Za przygotowanie słupów reklamowych w ramach kampanii odpowiada firma Warexpo.
zdjęcia: E.Lach/Warexpo
PS
Żywiec Zdrój podczas szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach (COP24) ogłosił zobowiązanie, że już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką wprowadzi na rynek zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Firma jednocześnie będzie też pracować nad rozwiązaniami alternatywnymi dla plastikowych opakowań.
PS2
Wprowadzenie butelki wyprodukowanej w całości z przetworzonego materiału PET, to kolejny krok w kierunku realizacji zobowiązania środowiskowego Żywiec Zdrój. Zgodnie z nim, już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką firma wprowadzi na rynek, zostanie zebrana i poddana recyklingowi.