Drogerie Natura diagnozują stan zdrowia przez zapachy: innowacyjna kampania wykrywa ryzyko Alzheimera i Parkinsona

Drogerie Natura diagnozują stan zdrowia przez zapachy: innowacyjna kampania wykrywa ryzyko Alzheimera i Parkinsona
Czy bekon, ser i naftalina mogą pomóc wykryć choroby neurodegeneracyjne? Natura i Africa Creative udowadniają, że tak – wprowadzając test węchowy do popularnego katalogu kosmetycznego. Innowacyjne podejście może zrewolucjonizować wczesne diagnozowanie Alzheimera i Parkinsona u milionów kobiet.
O autorze
1 min czytania 2025-06-10

Światowa Organizacja Zdrowia przypomina o niestandardowych objawach chorób neurodegeneracyjnych, czyli związanych z postępującym uszkodzeniem i obumieraniem neuronów w mózgu i/lub rdzeniu kręgowym. Jednym z nich jest utrata lub zaburzenie węchu, które jako zapowiedź choroby Parkinsona lub Alzheimera znacznie częściej (w 70% przypadków) występuje wśród kobiet, niż wśród mężczyzn.

Aby umożliwiać maksymalnie wczesne diagnozowanie, WHO nawiązało współpracę z siecią drogerii Natura i agencją Africa Creative, i tak powstała wyjątkowa odsłona bezpłatnego, kolorowego magazynu reklamowego, dostępnego na rynku brazylijskim. Wewnątrz numeru znajdziemy test węchowy, stworzony m.in. z zapachów bekonu, sera i naftaliny. Dołączony do niego kwestionariusz złożony z 20 pytań pozwala na samodzielne dostrzeżenie pierwszych (często bardzo wczesnych) symptomów chorób neurodegeneracyjnych, a co za tym idzie, także dalszą diagnostykę pod okiem specjalistów i podjęcie ewentualnego leczenia.

– Katalog Natura dociera obecnie do około 4 milionów konsultantów, a każde wydanie przechodzi przez ręce od 10 do 30 kobiet. Oferujemy im więc prawdziwą okazję do zadbania o swoje zdrowie i dobre samopoczucie – z dumą opowiada Tatiana Ponce, wiceprezes ds. marketingu i szefowa ds. badań i rozwoju w sieci drogerii Natura w Brazylii.

Zdjęcia: The Stable

PS „It’s not Parkinson’s. It’s swagger”. Kampania, która wspiera osoby zmagające się z Parkinsonem