Największy projekt sieci EKO przystanków w Polsce został zrealizowany przez AMS w partnerstwie z L’oreal. Stworzył nową miejską zieloną przestrzeń o powierzchni równej prawie półtora boiska do gry w siatkówkę. W ciągu 3,5 roku przyczyni się to do ograniczenia emisji CO2 w przestrzeni Warszawy o pół tony, a także pozwoli zmagazynować przy jednorazowych opadach deszczu aż 2 tysiące butelek wody. Wszystko dzięki partnerstwu z marką Armani (L’Oreal), która realizuje działania z obszaru społecznej odpowiedzialności w kampanii perfum My Way Intense.
– My Way to nie tylko pionierski system ponownego napełniania perfum, który pomaga ograniczyć zużycie surowców. To również świadomy proces produkcji, który jest ściśle monitorowany pod kątem redukcji emisji CO2. To, czego nie udało się wyeliminować w tym procesie, marka rekompensuje finansując program ochrony lasów na Madagaskarze – mówi Dominika Nockoska, Brand Business Director Armani, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
– Z dumą możemy powiedzieć, że od 2021 r. zapach My Way osiągnął w produkcji neutralność węglową. Projekt ekologicznych wiat realizowany wspólnie z AMS oraz obecność marki Giorgio Armani na tych właśnie nośnikach znakomicie wpisują się w idee zrównoważonego rozwoju i łączą nasze firmy w działaniach na rzecz ochrony środowiska – dodaje Dominika Nockoska.
System 20 EKO wiat w Warszawie zapewnia zmagazynowanie 3000 litrów wody deszczowej dzięki dywanowi rozchodnikowemu, obniżenie o 3-5 °C temperatury powietrza wokół przystanku w upalne dni, zmniejszenie ilości pyłów wokół wiaty o 15-20% i aż 144 kg CO2 zaabsorbowanego rocznie. Zielone wiaty AMS są także przyjazne dla owadów i ptaków. Rośliny tworzące dywan rozchodnikowy, który pokrywa dach, są niezwykle wytrzymałe na warunki środowiskowe, dodatkowo mają długi okres kwitnienia i wysoką klasę miododajności oraz są przyjazne m.in. dla pszczół.
– Reklama na EKO wiatach AMS to oferta dla reklamodawców, którzy podobnie jak my chcą mieć realny wpływ na środowisko i tworzyć z nami nowe oazy zieleni – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Marketingu AMS. – To także świetna okazja do promocji dla marek, którym bliska jest idea zrównoważonego rozwoju i ochrony naszej planety – dodaje.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Pierwsza EKO wiata stanęła w sierpniu br. na ul. Batumi w Warszawie. Cała sieć została uruchomiona we wrześniu w ramach współpracy z firmą L’Oréal. Zielony system poprawia mikroklimat miasta, zwraca uwagę na ochronę środowiska w aglomeracjach miejskich i umożliwia markom promocję w ramach społecznej odpowiedzialność reklamy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
EKO wiaty od AMS należą do niezwykle istotnych dla miejskiej infrastruktury rozwiązań typu nature-based solutions, inspirowanych naturą, które są opłacalne (wydajne ekonomicznie), dostarczają równocześnie korzyści natury ekologicznej, ekonomicznej i społecznej, a także wspierają adaptację do zmian klimatu. Szyby zostały oklejone kropkami, by były widoczne dla ptaków i zapobiegały ich kolizjom z wiatami. Zastosowany wzór został wybrany na podstawie wielu badań i konsultacji.
Ekologiczne rozwiązania od AMS od lat zyskują uznanie mieszkańców i ekspertów, czego efektem są nagrody w konkursach branżowych. EKO wiata została zakwalifikowana w 2021 do konkursu Dobry Wzór, a jej pilotażową wersję Zielone Przystanki w Krakowie nagrodzono srebrem w konkursie Innovation w 2019 r.
AMS konsekwentnie realizuje strategię współtworzenia miast inteligentnych i od 2018 r. wprowadza do przestrzeni miejskiej meble zaaranżowane tak, aby łączyć rozwiązania reklamowe z duchem ekologii. Spółka jest pionierem w stosowaniu tego rozwiązania w Polsce.